
Germania a extins cu 200 de rute noi rețeaua rutieră pentru ansambluri super-lungi, cunoscute sub numele de LHV sau EcoCombi, care au o lungime de 25,25 metri și o greutate maximă de 60 de tone.
Începând cu 1 ianuarie 2017, în Germania sunt permise, în anumite condiții, ansambluri super-lungi (LHV sau Eco-combi).
Reglementările în acest sens sunt prevăzute în legislația specifică pentru ansambluri super-lungi, care specifică, de asemenea, drumurile pe care este permisă circulația acestui tip de vehicule (cunoscute în Germania și sub numele de Lang-Lkw).
Așa-numita “Rețea Pozitivă” (Positivnetz) include în prezent aproape toate autostrăzile din Germania până la punctele de trecere a frontierei cu Olanda, Belgia, Luxemburg, Franța, Austria, Cehia și Danemarca, precum și multe rute importante de pe rețeaua rutieră de bază.
200 de secțiuni noi
Extinderea include aproximativ 200 de rute noi, dintre care multe au fost solicitate de transportatorii olandezi. În unele cazuri, este vorba de legături scurte către locații de încărcare și descărcare în care, până acum, nu era permisă circulația vehiculelor de mare tonaj.
VEZI ȘI: Olanda reia în 2024 testele cu combinații cu două semiremorci
După aproape trei ani de așteptare a noii legislații, aceste rute sunt, în sfârșit, disponibile, ceea ce face ca utilizarea ansamblurilor super-lungi să fie interesantă pentru mai multe companii, atât din perspectiva mediului, cât și din cea a costurilor. Acest lucru este deosebit de relevant având în vedere viitoarea creștere substanțială a taxei de drum din Germania.
Noul al 11-lea amendament la legislația privind ansamblurile super-lungi, cu o prezentare generală a întregii rețele rutiere din Germania, poate fi descărcată de aici.
Greutate maximă de 40 tone
Deși ansamblurile super-lungi pot avea o greutate maximă de 60 de tone, Germania a limitat greutatea maximă la 40 de tone. Există diferite tipuri, toate având în comun faptul că sunt potrivite pentru transportul de mărfuri de volum și pentru utilizarea regulată între două locuri de producție. Ansamblurile super-lungi nu au voie să facă depășiri.
De asemenea, statele federale au reglementări diferite în ceea ce privește aprobarea traseelor pentru camioanele super-lungi. În ceea ce privește eficiența, două ansambluri super-lungi înlocuiesc trei călătorii cu ansambluri normale, reducând astfel emisiile de CO₂ cu până la 25%.