Germania a relaxat legislația privind programul de condus și odihnă al șoferilor

Germania a relaxat legislația privind programul de condus și odihnă al șoferilor
Până pe 17 aprilie, Ministerul Transporturilor din Germania (BMVI) a anunțat că relaxează legislația în ceea ce privește programul de condus și odihnă al șoferilor de camioane.

La solicitarea asociaților de transport și logistică și a situației excepționale în care se află Germania din cauza pandemiei de coronavirus, Ministerul Transporturllor a ridicat oficial anumite restricții valabile pentru șoferi.

Germania a relaxat legislația privind programul de condus și odihnă al șoferilor

Astfel, până pe 17 aprilie, perioada de condus poate fi prelungită de maxim 5 ori pe săptămână la 10 ore pe zi. (excepție la Articolul 6 paragraf 1 al Reg. (UE) 561/2006). Trebuie respectate în continuare numărul maxim de ore pe săptămână care sunt reglementate de Articolul 6 paragrafele 2 și 3.

De asemenea, șoferii pot avea o perioadă de repaus mai mică la final de săptămână în două weekenduri consecutive, cu condiția ca în patru săptămâni consecutive sunt luate patru perioade de repaus săptămânale, dintre care cel puțin două trebuie să fie perioade de odihnă săptămânale regulate

Dacă perioada de repaus a fost scurtată în două săptămâni consecutiv, următoarea perioadă trebuie să compenseze și numărul de ore din cele două săptămâni (excepție de la Articolul 8 paragraful 6 al prevederii Reg. (UE) 561/2006).

Aceste excepții sunt prevăzute în acest moment pentru transportatorii care transportă alimente și produse perisabile între furnizori, depozite și magazine finale, medicamente și produse medicale și combustibili.

Există în lucru și un document care prevede excepții similare pentru cei care transportă mărfuri esențiale pentru industrie, dar încă se discută cu reprezentanții din domeniu pentru a vedea care sunt urgențele.

VEZI ȘI: Daimler, MAN, IVECO și DAF opresc producția din cauza crizei COVID-19

Aceste facilități se adaugă celor deja aflate în vigoare. De asemenea, Ministrul Transporturilor a spus că este în contact permanent cu reprezentanții asociaților de transport și logistică pentru a identifica nevoile punctuale și pentru a acționa în consecință și că va face demersurile necesare la Consiiliul UE pentru o aprobare unitară a tuturor decizilor din această perioadă.

Toate autoritățile de control au fost informate să țină cont de ridicarea restricțiilor și să nu îngreuneze și mai mult transportatorii care furnizează mărfuri cruciale pentru bunul mers al Germaniei în această perioadă.

Totuși, autoritățile atrag atenția că siguranța rutieră este primordială și că niciun șofer nu va fi exonerat de eventualele accidente produse din cauza oboselii. Companiile au obligația de a verifica cu șoferii în permanență dacă sunt în stare să conducă și dacă nu sunt probleme legate de oboseală sau alte stări care necesită oprirea pentru odihnă.

De asemenea, Ministrul Muncii a cerut că renumerația șoferilor din companiile germane să fie făcută conform contractelor și să se plătească orele suplimentare și suplimentele de risc conform legislțaiei în vigoare pe teritoriul Germaniei.

Excepțiile sunt valabile pentru toate vehiculele indiferent de masa totală (la vehiculele peste 3.5 tone excepția se bazează pe Articolul 14 paragraf 2 din Reg (UE) 561/2006, iar la vehiculele între 2.8 și 3.5 tone se renunță la alte prevederi din motive de oportunitate).

De asemenea, au fost ridicate și restricțiile privind cabotajul până la data de 30 septembrie 2020.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.