
Dezactivarea frânei de urgență la camioane va fi pedepsită în Germania cu o amendă de 100 de euro și 1 punct de penalitate (din 8 posibile).
Ideea, care se discută în Germania din 2019, a ajuns acum în stadiul de proiect oficial de regulament, susținut de trei ministere federale. Totul indică aplicarea noii reguli înainte de finalul acestui an.
Interdicția de dezactivare a sistemului automat de frânare de urgență se va aplica la viteze de peste 30 km/h. Vor exista anumite excepții, pentru camioane cu anumite suprastructuri specializate.
Nu este însă clar însă cum se va face în sine depistarea celor care dezactizează radarul frontal, deoarece acest lucru poate fi confirmat doar pe bord, dacă vehiculul este oprit.
VEZI ȘI: Șoferii pierd în continuare foarte mult timp la încărcare și descărcare, în Germania
În schimb, noua interdicție va juca un rol important în cercetările efectuate după accidentele cu coliziuni din spate. Dacă se va stabili că vehiculul vinovat avea sistemul de frânare automată dezactivat, acest lucru va deveni o circumstanță agravantă pentru șofer.
Sistemele de frânare automată de urgență au devenit obligatorii pentru camioanele noi în 2015, dar există și camioane din 2006 astfel echipate. Mulți șoferi dezactivează însă radarul frontal din cauza imperfecțiunilor tehnologiei, care reacționează prea puternic sau fără niciun motiv, de exemplu după detectarea indicatoarelor rutiere sau a unui mic obiect de pe drum.