Germania: Asociațiile de transport sunt împotriva măsurilor de carantină pentru șoferii de camion

Germania: Asociațiile de transport sunt împotriva măsurilor de carantină pentru șoferii de camion din cauza COVID-19
Din cauza creșterii numărului de cazuri COVID-19, autoritățile germane iau în calcul ca șoferii de camion, care au fost mai mult de 72 de ore într-o zonă de risc, să intre în carantină la domiciliu.

Reprezentanții asociațiilor de transport și logistică din Germania avertizează că guvernul federal ar putea să impună restricții mai severe din cauza creșterii numărului de cazuri COVID-19. Conform acestora, autoritățile iau în calcul inclusiv impunerea carantinarea persoanelor din sectorul de transport care călătoresc în zonele de risc.

Germania: Asociațiile de transport sunt împotriva măsurilor de carantină pentru șoferii de camion

Prevederea spune că sunt scutite de carantină șoferii de camion, dar și cei care lucrează pe trenuri și vapoare din sectorul de transport marfă, care nu petrec mai mult de 72 de ore într-o zonă de risc.

Asociațiile AMÖ, BIEK, BGL, BWVL și DSLV critică faptul că a fost introdusă limitarea de timp, de 72 de ore, pe care șoferii de camion trebuie să o respecte pentru a nu intra în carantină la revenirea în Germania.

Reprezentanții acestora spun că în aceste condiții, companiile de transport ar putea intra în criză de personal și aprovizionarea cu mărfuri în Germania și în Europa se va face cu greutate. Aceștia au solicitat printr-o scrioare deschisă adresată guvernului să se revină la reglementările luate la debutul pandemiei.

Cei mai afectați de această reglementare sunt șoferii de camion care trebuie să respecte perioadele de condus și odihnă, ceea ce ar putea face ca ei să petreacă mai mult de 72 de ore într-o zonă de risc.

VEZI ȘI: Noul motor Scania V8 promite un consum de carburant mai mic cu 3%

Reprezentanții asociațiilor atrag atenția și asupra faptului că în perioada în care conduce și se află într-o zonă de risc, interacțiunea sa cu alte persoane este limitată și că gradul de răspândire al virusului de coronavirus este mai redus în cazul acestei categorii profesionale decât în alte cazuri.

De asemenea, se atrage atenția și asupra lipsei unor prevederi care să se aplice șoferilor și companiilor din afara Germaniei. Nu este clar unde ar trebui să petreacă șoferul străin perioada de carantină și nici nu este clar dacă se aplică și companiilor străine și șoferii acestor care doar tranzitează Germania.

Reprezentanții asociațiilor mai spun că dacă nu există prevederi similare pentru toată lumea se creează condiții de concurență neloială în favoarea companiilor și șoferilor străin în raport cu șoferii din Germania.

Follow #infotrucker