
Pentru a crește eficiența, sustenabilitatea și siguranța în centrele de logistică, Germania lansează un nou proiect de gestionare automată a traficului de camioane.
Centrele de logistică din Germania, cunoscute drept „Güterverkehrszentren” (GVZ), sunt noduri cruciale pentru transportul mărfurilor, asigurând fluxul constant al bunurilor către consumatori și industrie.
Pentru a crește eficiența, sustenabilitatea și siguranța în centrele de logistică, Germania lansează un nou proiect de pionierat, denumit AUTOGVZ. Proiectul, care beneficiază de finanțare guvernamentală de 3,6 milioane de euro transportul, are scopul de a introduce soluții de automatizare și teleoperare în logistică.
VEZI ȘI: DACHSER își consolidează poziția în țările nordice
În centrul pilot, situat în Bremen – cel mai mare din țară, cu o suprafață de 475 de hectare (echivalentul a peste 600 de terenuri de fotbal) – va fi implementată o rută de testare de 3 kilometri, unde traficul de camioane va fi gestionat automatizat.
Proiectul poate accelera procesele, optimiza utilizarea capacităților și reduce riscurile de erori. Prin finanțarea noastră, sprijinim această inițiativă de viitor, a declarat Stefan Schnorr, secretar de stat în Ministerul German al Transporturilor.
Rezultatele testelor de la Bremen vor servi drept model pentru extinderea utilizării camioanelor automatizate și în alte centre logistice din Germania.
AUTOGVZ va începe în ianuarie 2025 și se va derula până în iunie 2027. Proiectul este coordonat de to-be-now-logistics-research-gmbh, cu parteneri importanți precum LUB Consulting GmbH, Roland Umschlagsgesellschaft, Götting KG și Centrul German de Aeronautică și Spațiu (DLR).
Acest proiect marchează un pas important spre modernizarea sectorului de transport rutier și reprezintă un exemplu de integrare a tehnologiei în infrastructura logistică, pentru un viitor mai sustenabil.