
Camion bulgăresc prins de două ori în două săptămâni cu “motorină roșie” în rezervor, în Germania.
Presiunea reducerii costurilor împinge transportatorii către soluții extreme, cum ar fi utilizarea de “motorină roșie” în camion. Pentru a evita plata taxelor, o societate de transport din Bulgaria a fost prinsă din nou cu “motorină roșie” în camion, în loc de motorină accizată, în Germania.
Vameșii germani au controlat un camion bulgăresc, condus de un șofer în vârstă de 59 de ani, care intrase anterior în Germania din Olanda. Acesta a fost controlat două ori în ultimele două săptămâni într-o zonă de odihnă de-a lungul autostrăzii A4 spre Köln.
În urma prelevării probelor, vameșii germani au constatat că motorina din rezervorul camionului era de o culoare foarte roșie. Analizele ulterioare au confirmat că era vorba despre “motorină roșie”. Aceasta este scutită de taxe. În consecință, au fost inițiate proceduri penale pentru suspiciune de evaziune fiscală.
Dacă vameșii găsesc “motorină roșie” în loc de motorină accizată în rezervorul unui camion, contravenientul trebuie să plătească acciza pentru întrega cantitate din rezervor. În plus, acesta poate primi o amendă sau o pedeapsă cu închisoarea în Germania.
VEZI ȘI: Franța: Motorina parafinică HVO100 disponibilă la pompă
Această practică este folosită pentru a alimenta mai ieftin, deoarece “motorina roșie” este scutită de taxe. Transportatorii apelează la această metodă pentru a-și reduce costurile operaționale, însă în acest fel creează o concurență neloială pe piață.
Utilizarea “motorinei roșii”, destinată în mod normal pentru alte scopuri și nu pentru transportul comercial, aduce beneficii financiare pe termen scurt, dar încalcă reglementările fiscale. Autoritățile sunt vigilente în combaterea acestor practici, având în vedere impactul negativ asupra economiei și competiției corecte.