ParcariȘtiri

Germania caută soluții pentru creșterea numărului de locuri de parcare pentru camioane

Dacă întrebi șoferii de camion care este una dintre cele mai mari probleme pe care o au pe drumurile din Germania, cel mai frecvent răspuns va fi despre faptul că sunt prea puține locuri de parcare pentru camioane.

Pe lângă faptul că este un subiect de notorietate în rândul șoferiilor de camion, lipsa locurilor de parcare pentru camioane din Germania este și o problemă reală pentru siguranța rutieră.

Germania caută soluții pentru creșterea numărului de locuri de parcare pentru camioane

În primul rând, un șofer de camion stresat și obosit este mult mai predispus să comită accidente și, în al doilea rând, pentru că și camioanele parcate peste tot reprezintă un risc pentru ceilalți participanți la trafic.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) a anunțat de curând un program de investiții de 90 de milioane pentru construcția de noi locuri de parcare și dezvoltarea celor existente, dar va demara și un program de finanțare pentru investitori privați care dispun de spații în apropierea autostrăzilor și care vor să le reconfigureze în locuri de parcare. Acest program va începe în prima jumătate a acestui an și obiectivul este de a obține câteva mii de locuri de parcare suplimentare.

Conform platformei Toll Collect, în Germania ar mai fi nevoie de aproximativ 35.000 de locuri de parcare ținând cont de numărul de camioane care circulă zilnic în această țară.

Prof. Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al BGL, spune că lipsa de locuri de parcare este o problemă majoră și un stres permanent pentru șoferii care trebuie să respecte perioadele de condus și odihnă. În special seara, lipsa locurilor de parcare devine dramatică.

Reprezentantul BGL spune că, din fericire, această problemă a devenit una prioritară atât la nivel național, cât și la nivelul autorităților regionale. “Este important că s-a înțeles că un șofer obosit este un pericol în trafic și că trebuie rezolvată cât mai repede problema locurilor de parcare. Faptul că autoritățile naționale și regionale găsesc soluții îmi dă speranțe că lucrurile se vor schimba mai rapid decât anticipam”, spune Prof. Dirk Engelhardt.

VEZI ȘI: KRAVAG și Toll Collect devin membri PROFI – Pro Fahrer-Image e.V.

Reprezentantul BGL spune că investițiile cele mai mari trebuie făcute în dezvoltarea unor locuri noi, de la zero, care să corespundă cu nevoile actuale și, în paralel, să găsească soluții pentru modernizarea și eficientizarea celor existente.

Pentru a descoperi care sunt cele mai aglomerate rute, Prof. Dirk Engelhardt spune că autoritățile vor analiza datele statistice puse la dispoziție de Ministerul Transportului și care sunt realizate în funcție de plățile taxei de drum.

Transportul rutier de mărfuri este o prioritate pentru politicienii din Uniunea Europeană care au realizat importanța acestuia în perioada pandemiei, dar în același timp se află în fața unor provocări care vor schimba modul în care sunt transportate mărfurile în viitor.

Pachetul de mobilitate, planul de reducere a emisiilor de noxe, cabotajul și fair-playul din industrie sunt lucruri care vor pune o presiune majoră pe jucătorii din transporturi și acest lucru se va simți, inevitabil, în viața tuturor.

Din aceeași categorie...

Back to top button