Germania cere un acord la nivel european de combatere a dumpingului social

Germania cere un acord la nivel european de combatere a dumpingului social

Ministrul transporturilor Alexander Dobrindt a declarat încă din luna decembrie 2015 că este pro interzicerii efectuării perioadei de repaus săptămânal în camion. În prezent, Ministerul Transporturilor din Germania a luat în discuție necesitatea unui acord la nivel european.

Udo Schiefner, deputat SPD şi purtător de cuvânt al grupului pentru transport şi logistică împreună cu Rita Hagl-Kehl, deputată SPD şi purtătoare de cuvânt a grupului pentru politica transporturilor europene, au criticat decizia Ministerului Transporturilor într-o comunicare comună.

De un an şi jumătate deputații SPD cer luarea unor măsuri legale împotriva dumpingului social din transporturile rutiere din Germania. Conform declarațiilor acestora, Germania nu mai poate închide ochii în faţă condiţiilor de muncă inumane ale şoferilor de camion. Mai departe, o soluţie la nivel european pare incertă. O luptă europeană pentru drepturile şoferilor de camion eşuează din cauza blocadelor reciproce între statele membre din Europa Centrală şi de Est.

Germania cere un acord la nivel european de combatere a dumpingului social

Transportatorii şi şoferii germani aşteaptă să se ia măsuri, după cum declară deputaţii SPD. Acum, legea ar trebui să stabilească la nivel naţional o reglementare mai clară împotriva efectuării repausului săptămânal în camion.

[pullquote align=”full” cite=”Udo Schiefner” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Comisia pentru transport a anunţat în urmă cu mai bine de un an o reglementare pentru Germania, în cazul în care nu se ajunge la un acord la nivel european.[/pullquote]

VEZI ȘI: Germania intenționează să interzică pauza săptămânală normală în camion

[pullquote align=”right” cite=”Rita Hagl-Kehl” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Cel târziu acum trebuie luată o decizie. Ministerul a avut suficient timp de reflecţie.[/pullquote]

O mare parte dintre firmele din industria transportului german care îşi plătesc angajaţii în mod corect şi care respectă standardele sociale pierd tot mai multe contracte din cauza dumpingului social, susțin cei doi deputați.

Pe transporturile rutiere nu se plăteşte întotdeauna nici măcar salariul minim, acţiunile ilegale de cabotaj nu sunt controlate deloc. Drept urmare, reglementările neclare pentru efectuarea repausului săptămânal permit companiilor să îşi lase şoferii să muncească în condiţii inumane.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker