Germania confirmă cu date că ansamblurile EuroCombi reduc poluarea și costurile

Germania confirmă cu date că ansamblurile EuroCombi reduc poluarea și costurile

Au început să apară primele date concrete ale testelor desfăşurate în Europa cu ansambluri extra-lungi, cunoscute sub numele de Gigaliner sau EuroCombi.

Cele mai amănunţite date privind utilizarea ansamblurilor EuroCombi cu lungimi de până la 25.25 metri vin de la nemți, care, paradoxal, au ajuns la rezultate pe care noi în România le ştim de foarte multă vreme.

Adică, dacă supraîncarci camioanele vei polua mai puţin mediul înconjurător, iar companiile de transport vor face economie la motorină, bani şi, nu în ultimul rând, de șoferi.

Începând cu jumătatea anului 2005, Germania a aprobat circulația camioanelor EuroCombi în diferite state federale sub anumite condiții (șoferul să aibă o experiență mai mare de 5 ani, fără accidente și să nu se abată de la traseele permise) încă de la jumătatea lui 2005. În 2012, a desemnat rutele aprobate în anexa la Regulamentul privind excepțiile de la normele de circulație rutieră pentru vehicule și combinații de vehicule extra-lungi.

VEZI ȘI: Patru posibilități de înregistrare la noul sistem de plată DarsGo

De la 1 ianuarie 2017 aceste camioane pot circulat pe o reţea de drumuri anume aprobate cu o lungime de circa 11.600 km, dintre care aproape trei sferturi sunt pe autostrăzi din 14 state federale. Doar Berlin şi Saarland nu au vrut să dea aprobări.

Oare pe la noi se poate rula pe oriunde supraîncărcat? Depinde cum te cheamă, nu-i aşa?

Revenind, în Germania, sunt unii care vor să oprească posibila viitoare lege, care va permite existenţa acestor camioane EuroCombi. Constructorii de camioane şi transportatorii sunt pentru, dar asociaţiile de mediu, cluburile automobilistice şi căile ferate se opun pe motiv că o parte din mărfurile de pe calea ferată vor aglomera şoselele şi vor polua aerul.

Germania confirmă cu date că ansamblurile EuroCombi reduc poluarea și costurile

S-au făcut tot soiul de grafice, pe tone de CO2, litri, kilometri, tone şi număr de curse, şi în toate, ansamblurile EuroCombi ies (normal) pozitiv.

Pentru 2030, în Germania, ar putea fi efectuate mai puţin cu 2 milioane de curse, însumând cu 269 milioane kilometri mai puţin, cu o economie corespunzătoare de motorină.

Una peste alta, nemţilor le-a ieşit că un ansamblu cu lungimea de 25.25 m a înlocuit în medie 1.4 camioane convenţionale.

Deoarece au făcut doar curse între anumite depozite, ele au circulat mereu încărcate. Chiar dacă sunt mai lungi, masa totală nu a depăşit niciodată 44 tone.

Ar mai fi un aspect despre care beneficiarii acestor vehicule nu suflă o vorbă. Infrastructura.

Doar parcările, dacă ar fi să fie redimensionate ori reconstruite ar costa milioane, poate miliarde de euro – bani plătiţi până la urmă de către toţi contribuabilii de rând.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.