
Industria de transport din Germania avertizează asupra costurilor suplimentare generate de eventualele controale permanente la frontiere.
Friedrich Merz, candidatul CDU la cancelaria Germaniei, a propus recent un plan în cinci puncte pentru combaterea migrației ilegale, care include și introducerea de controale permanente la frontiere.
Organizațiile din sectorul transportului rutier de marfă din Germania au reacționat la această propunere, avertizând asupra impactului financiar și operațional pe care l-ar putea avea controalele permanente la frontiere.
Potrivit lui Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al Asociației Germane de Transport, Logistică și Managementul Deșeurilor (BGL), reintroducerea controalelor sistematice ar afecta grav lanțurile de aprovizionare și ar genera costuri suplimentare semnificative pentru companiile de transport, relatează publicația Trucker.
Nu ne opunem măsurilor de control la frontieră, însă funcția de aprovizionare pe care o îndeplinește transportul rutier internațional pentru populație și economie nu trebuie pusă în pericol, spune Dirk Engelhardt.
Acesta avertizează că eventualele blocaje ar îngreuna respectarea timpilor de conducere, de odihnă și de repaus pentru șoferi, iar incertitudinea legată de întârzieri ar putea face ca lanțurile de aprovizionare să devină tot mai greu de gestionat.
Benzi speciale pentru transportul de marfă
BGL propune introducerea unor benzi speciale dedicate transportului de marfă (Green Lanes), care ar permite camioanelor să treacă rapid frontierele sau cu întârzieri minime. Această metodă a fost folosită cu succes în perioada pandemiei, când s-au impus restricții similare.
Conform lui Engelhardt, absența Green Lanes în cazul controalelor permanente la toate frontierele ar însemna costuri și eforturi mult mai mari pentru transportatori, mai ales dacă aceștia ar fi nevoiți să recruteze șoferi suplimentari sau să cumpere camioane noi.
Companiile din zonele de frontieră, cu preponderență implicate în transporturi transfrontaliere, ar resimți cel mai puternic efectele negative. Și pentru firmele care fac transport „just-in-time” – unde orice întârziere poate provoca blocaje severe – controalele permanente la frontiere ar reprezenta un obstacol serios în menținerea fluxurilor operaționale.