In Focus

Germania: Semnificativ mai multe blocaje de trafic în 2023

Pentru acest an, ADAC se așteaptă la mai mult trafic și la mai multe blocaje de trafic pe autostrăzile din Germania, față de 2023.

Deși în 2023, pe autostrăzile din Germania s-au înregistrat mai multe blocaje de trafic decât în anul precedent, acestea nu au atins nivelul de dinainte de pandemiei (2019), potrivit cifrelor publicate de ADAC.

În total, anul trecut, ADAC a numărat 504.000 de ambuteiaje și blocaje în trafic, iar perturbările de trafic raportate au totalizat 877.000 de kilometri. Durata întârzierilor pe autostrăzi a totalizat 427.000 de ore în 2023, fiind cu aproape un sfert mai mult decât în 2022 (333.000 de ore), respectiv cu un sfert mai puțin decât în 2019.

Cele mai aglomerate zile ale săptămânii au fost miercuri și joi. La fel ca în anii precedenți, cele mai puține ambuteiaje au fost în zilele de luni și în weekend.

Cea mai aglomerată zi din 2023 a fost, totuși, o zi de vineri: Pe 29 septembrie, mulți șoferi au folosit weekendul prelungit până la Ziua Unificării, pe 3 octombrie, pentru o scurtă vacanță, au explicat experții în trafic de la Munchen. Aproape la fel de multe ambuteiaje pe autostrăzi au fost înregistrate în luna mai, în vinerea dinaintea weekendului de Rusalii și în miercurea dinaintea zilei de Înălțare.

De-a lungul verii, orele de blocaj în trafic au continuat să crească, de la 20.000 în ianuarie la 43.500 în iulie, august și septembrie. Începând cu luna octombrie, numărul de ore de blocaje în trafic a scăzut din nou.

Top 3 cele mai lungi blocaje de trafic

În total, anul trecut, ADAC a înregistrat 691 de blocaje pe autostrăzi, dublu față de 2022, cu o lungime de cel puțin 20 de kilometri.

Cel mai lung, de 56 de kilometri, respectiv 46 de kilometri, a avut loc pe 20 ianuarie, după debutul iernii, pe A61 Mönchengladbach – Ludwigshafen între AS Miel și triunghiul Nahetal și în sens invers Ludwigshafen – Mönchengladbach între triunghiul Nahetal și joncțiunea Koblenz.

Al doilea cel mai lung blocaj de trafic din 2023 s-a produs pe 30 mai pe A4 Görlitz – Dresda între Ludwigsdorf (punctul de trecere a frontierei) și AS Wilsdruff având lungimea de 54 de kilometri.

Al treilea cel mai lung blocaj de trafic din 2023 s-a produs pe 21 mai pe A24 Schwerin – Berliner Ring între AS Pritzwalk și AS Kremmen duminică, aând lungimea 48 de kilometri.

Mai mult trafic și lucrări rutiere în 2023

Potrivit Institutului Federal de Cercetare pentru Autostrăzi, kilometrajul vehiculelor pe autostrăzi în 2023 a fost în medie cu aproximativ 4% mai mare decât în 2022.

Cu toate acestea, traficul de vehicule grele a fost în medie cu aproximativ 3% mai mic decât anul precedent. De asemenea, în 2023 au existat semnificativ mai multe lucrări pe autostrăzi.

Landul cu cele mai multe ambuteiaje

Ca și în anii precedenți, landul federal cu cele mai multe ambuteiaje a fost Renania de Nord-Westfalia, cu aproape 34%, urmat de Bavaria, cu 15%, și Baden-Württemberg, cu 10%. Dintre autostrăzile naționale, A3 a fost lider în ceea ce privește blocajele în trafic, urmată de A8 și A10, Berliner Ring.

Perspective sumbre pentru 2024

ADAC se așteaptă la o creștere a volumului de trafic și la mai multe blocaje în 2024. Starea dezolantă a mii de poduri de autostradă ar putea înrăutăți și mai mult situația.

Potrivit ADAC, mai mult de 4.000 de poduri vor trebui să fie înlocuite în timp util cu unele noi în următorii ani. Dacă acest lucru nu va funcționa, vor rezulta alte închideri complete și blocaje de trafic de lungă durată. Impactul devastator al întârzierilor de renovare a fost evident în Lüdenscheid încă din 2021. De când podul de pe valea Rahmede a fost închis, a existat un haos în trafic și ambuteiaje constante zi și noapte.

Din aceeași categorie...

Back to top button