GreenZone

Guvernul german finanțează cu 15 mil. de euro conceptul Helrom Trailer

Conceptul Helrom Trailer de transport intermodal finanțat cu 15 milioane de euro de către Ministerul Federal al Afacerilor Digitale și Transporturilor (BMDV), ca parte a programului federal „Viitorul transportului feroviar de marfă”.

Germania face un pas important în direcția unei schimbări neutre din punct de vedere climatic în transportul de mărfuri și finanțează conceptul Helrom Trailer cu 15 milioane de euro, ca parte a programului federal „Viitorul transportului feroviar de marfă”. Programul federal și-a stabilit obiectivul de a sprijini introducerea pe piață a inovațiilor tehnologice care au potențialul dovedit de a „crește eficiența economică, performanța, flexibilitatea sau capacitatea logistică a transportului feroviar de marfă în Germania”.

Sprijinul acordat de BMDV permite Helrom GmbH să-și continue drumul de creștere spre o lansare pe piața națională.

Transportul rutier este responsabil pentru 20% din totalul emisiilor de CO2 produse, iar camioanele reprezintă o mare parte din această cifră. Aproximativ 74% din totalul mărfurilor din Europa sunt transportate în camioane cu remorci, ceea ce reprezintă o povară considerabilă pentru mediu și trafic. Cu toate acestea, în prezent, doar 2% din remorci sunt transportate pe calea ferată.

Motivele pentru acest lucru sunt obstacolele tehnologice și economice. Aproape toate remorcile utilizate în Europa nu sunt proiectate pentru a fi ridicate cu macarale și, până acum, puteau fi transportate doar cu trenul de marfă, cu eforturi mari. Au fost necesare investiții considerabile în terminale de încărcare centrale, cu perioade lungi de construcție.

Conceptul Helrom Trailer oferă posibilitatea de a depăși aceste bariere – o condiție prealabilă decisivă pentru realizarea la scara necesară a transformării transportului de mărfuri planificată de guvernul german.

Încărcarea remorcilor care nu pot fi ridicate cu macaraua, fără un terminal special

Conceptul Helrom Trailer este în prezent singurul sistem de pe piață care permite încărcarea orizontală a remorcilor pe tren, fără terminal de încărcare. Tot ceea ce este necesar este o suprafață asfaltată lângă calea ferată. Vagonul cu remorcă Helrom poate fi pliat pe o parte, iar remorca este împinsă în buzunarul de transport cu ajutorul unui cap tractor. În acest fel, procesul de încărcare poate fi realizat în câteva minute oriunde există un loc adecvat în apropierea unei linii de cale ferată.

VEZI ȘI: Camioane cu emisii de CO2 mai mici cu 90%, din 2040, propune Comisia Europeană

De asemenea, acest concept de transport permite instalarea unui nou terminal de încărcare într-un timp foarte scurt, deoarece este flexibil în ceea ce privește amplasarea și nu necesită proiecte de construcție de mari dimensiuni. Prin eliminarea terminalelor costisitoare, industria și comerțul pot încărca remorcile pe calea ferată exact acolo unde este logic din punct de vedere economic și logistic.

Operare cu succes pe ruta Düsseldorf – Viena

Conceptul Helrom Trailer a fost utilizat pe o primă legătură intermodală între Düsseldorf și Viena începând din 2020 și a trecut testul cu mare succes. Helrom exploatează complet transportul feroviar de remorci neînsoțite, utilizând propriile trenuri, mecanici și personal. Acest lucru a dus la un nivel de punctualitate și fiabilitate a transportului care este unic pe piață.

Până la sfârșitul anului 2022, peste 680 de trenuri Helrom Trailer Rail circulau deja pe ruta Düsseldorf – Viena. Ca urmare, cel puțin 16.000 de remorci neînsoțite ale numeroșilor transportatori și expeditori au fost transferate de pe șosea pe calea ferată. Acest lucru corespunde unei economii de peste 10.000 de tone de emisii de CO2.

Din aceeași categorie...

Back to top button