Germania, Franța și Austria scapă de procedura de infringement privind salariul minim

Germania, Franța și Austria scapă de procedura de infringement privind salariul minim
Comisia Europeană a anunțat că procedura de infringement împotriva Germaniei, Franței și Austriei privind legea salariul minim a fost suspendată.

Comisia motivat decizia prin faptul că noua versiune a Pachetului de Mobilitate, aflată în prezent la Comisia TRAN, va include, printre alte modificări, un regulament specific privind salariul minim pentru sectorul transportului rutier.

Germania, Franța și Austria scapă de procedura de infringement privind salariul minim

Comisia Europeană a declanșat procedura de infringement împotriva Germaniei, Franței și Austriei din cauza introducerii în legislația națională a obligației de plată a salariului minim atât în operațiuni de cabotaj rutier, cât și transport internațional.

După introducerea, în 2015, de către guvernul german, a reglementării naționale privind obligația de plată a salariului minim de către transportatorii străini care efectuează cabotaj sau transport internațional în Germania, Comisia Europeană a inițiat o procedură de infringement împotriva acestei țări pentru o presupusă incompatibilitate cu legislația comunitară.

Comisia a considerat că aplicarea reglementării naționale privind obligația de plată a salariului minim, atât la operațiunile de transport național (cabotaj rutier), cât și internațional, implică o restricție privind libertatea de a presta servicii și libera circulație a mărfurilor.

În plus, Comisia Europeană a considerat că cerințele anumitor proceduri exclusiv în limba germană poate pune bariere administrative disproporționate care împiedică buna funcționare a pieței interne europene.

VEZI ȘI: 53 de cetățeni străini depistaţi ascunşi într-un camion frigo la Nădlac

Ulterior, după aprobarea în 2016 a legislației naționale privind salariul minim de către Franța și, în 2017, de către Austria, Comisia Europeană a extins procedură de încălcare a dreptului comunitar împotriva ambelor țări.

Cu toate acestea, în ciuda cerinței din vară a unui grup de eurodeputați, în special din țările din Europa de Est, care îndemnau Comisia Europeană să eficientizeze procesarea procedurilor de infringement, comisarul european pentru transporturi, Violeta Bulc, a confirmat recent că procedura de infringement împotriva celor 3 țări a fost suspendată.

Vă reamintim că, pe 4 iulie 2018, plenul Parlamentului European a respins textul Pachetului de Mobilitate I care modifică normelor privind timpul de conducere, cabotajul rutier și detașarea transnațională, acesta fiind retrimis la Comisia de Transport pentru a fi rescris.

Follow #infotrucker