EcofriendlyȘtiri

Germania investește în noi soluții de propulsie alternative pentru transportul de mărfuri

Ministerul Transporturilor din Germania alocă peste 24 de milioane de euro pentru a susține trei proiecte care dezvoltă noi soluții de propulsie alternative în cadrul strategiei naționale de reducere a emisiilor de CO2 în transportul de mărfuri.

Andreas Scheuer, ministrul transporturilor din Germania, a aprobat săptămâna acordarea unor fonduri în valoare totală de 24,4 milioane de euro pentru trei proiecte care caută noi soluții de propulsie alternative pentru transportul de mărfuri cu zero emisii de CO2.

Germania investește în noi soluții de propulsie alternative pentru transportul de mărfuri

Alocarea fondurilor s-a făcut în cadrul programului național pentru Inovații în ceea ce privește tehnologia cu hidrogen și pilă de combustibil (NIP).

Începând din 2021, Ministerul Transporturilor din Germania va aloca aproximativ 80 de milioane de an pentru găsirea unor soluții pe bază de hidrogen. Pentru a implementa strategia națională de trecere la vehicule cu hidrogen, în special în transportul rutier de mărfuri, BMVI va aloca, până în 2024, suma de 1,6 miliarde de euro.

În plus, Ministerul Transporturilor pregătește încă o campanie de susținere a companiilor private care doresc să-și achiziționeze autobuze, camioane și alte mijloace de transport care folosesc soluții alternative de propulsie.

VEZI ȘI: Pacea și liniștea locuitorilor din Kent distrusă de Brexit

Conform ministrului Scheuer finanțarea face parte din strategia Germaniei de a ajunge la zero emisii de CO2 în transportul de mărfuri conform angajamentelor luate în cadrul acordului de mediu de la Paris.

Cele trei proiecte care beneficiază de finanțare sunt: SELV (16,9 milioane euro), Hylightcom (5,7 milioane euro) și Scale-e-Drive (1,8 milioane euro).

  • SELV este un proiect dezvoltat de RWTH Aachen și care caută soluții pentru conversia camioanelor la soluții cu pliă de combustibil pe bază de hidrogen.
  • Hylightcom este un proiect al companiei Opel Automobile GmbH care lucrează la dezvoltarea unui vehicul comercial ușor cu hidrogen pe baza a cinci prototipuri, urmând ca producția de serie să înceapă în 2025.
  • Scale-e-Drive este un proiect Daimler Truck AG în colaborare cu Universitatea Kassel care lucrează la dezvoltarea unor vehicule comerciale, cu o greutate între 3,5 și 7 tone, complet electrice cu baterii.

Din aceeași categorie...

Back to top button