Germania: Jucători din industrie vor creșterea masei totale a camioanelor la 44 de tone

Germania: Jucători din industrie vor creșterea masei totale a camioanelor la 44 de tone
Mai mulți jucători din industrie solicită creșterea masei totale a camioanelor de la 40 de tone, cât este în prezent, la 44 de tone, pentru a reduce astfel emisiile de CO2.

21 de de asociații reprezentative din transport, industrie și comerț din Germania au format o uniune pentru a promova inițiativa „Îmbunătățirea traficului – 44 de tone pentru o logistică de perspecitvă”.

Germania: Jucători din industrie vor creșterea masei totale a camioanelor la 44 de tone

Scopul acestei inițiative este de a convinge autoritățile că o creștere a masei totale a camioanelor de la 40 la 44 de tone este benefică pentru industrie, duce la o scădere a emisiilor de CO2 și la un trafic mai scăzut de vehicule comerciale grele.

Cel mai important argument al celor 21 de asociații este reducerea emisiilor de CO2 pentru ca Germania să se apropie mai rapid de obiectivele stabilite în cadrul acordului de la Paris în ceea ce privește protecția mediului înconjurător. Astfel, la nivelu Germaniei s-ar reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 2 milioane de tone pe an fără costuri suplimentare pentru companiile din domeniu.

Un alt argument este și faptul că prin această schimbare de legislație vor fi mai puține camioane pe drum, ceea ce înseamnă și o reducere a poluării fonice și o reducere a particulelor de praf și a altor substanțe emise de acestea.

VEZI ȘI: Automatizarea operațiunilor în cadrul terminalelor de containere

În plus, acest lucru ar ajuta companiile germane pentru că în unele țări din UE este permisă deja circulația camioanelor cu o masă de 44 de tone.

De asemenea, un număr redus de curse ar rezolva și o parte a problemei de personal, lipsa șoferilor fiind în continuare una din provocările pentru industria de transport rutier de mărfuri.

De asemenea, reprezentanții acestei inițiative au prezentat și un studiu care arată că nu sunt necesare investiții în infrastructura rutieră – poduri și drumuri – iar această creștere a masei totale nu afectează infrastructura existentă.

 

Follow #infotrucker