Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
EconomicTop News

Taxele vamale impuse de SUA ar putea genera pierderi mari pentru logistica auto din Germania

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Taxele vamale impuse de SUA la importuri auto riscă să impacteze direct logistica auto din Germania, dar și transportul rutier european.

Decizia administrației Trump de a impune taxe vamale de 25% pentru importurile auto provoacă deja reacții puternice în Germania, unde operatorii portuari și logistici estimează pierderi semnificative, în special în logistica auto.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

BLG Logistics, care operează unul dintre cele mai mari terminale auto din Europa – cu peste 1,5 milioane de vehicule manipulate anual – a început să simuleze diverse scenarii pentru a limita impactul măsurilor americane.

Compania se pregătește pentru mai multe posibile evoluții și încearcă să fie cât mai flexibilă. Din fericire, lumea nu se rezumă doar la SUA, iar o dezvoltare de noi rute comerciale ar putea atenua parțial pierderile.

Aproximativ 30% din volumul de afaceri al terminalului nostru auto din Bremerhaven depinde de piața din SUA. În cel mai pesimist scenariu, acest volum s-ar putea reduce la jumătate, a explicat impactul taxelor vamale pentru Deutsche Presse-Agentur, Matthias Magnor, CEO-ul BLG Logistics, una dintre cele mai mari companii europene din domeniu.

Creșterea prețurilor în SUA și pericolul unor represalii riscante

Taxele vamale de 25% impus de administrația Trump au intrat oficial în vigoare, iar analiștii estimează deja creșteri importante ale prețurilor autoturismelor pe piața americană. În acest context, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și-a exprimat intenția de a purta discuții directe cu președintele Trump pentru a detensiona situația.

Aceste negocieri trebuie purtate de pe poziții egale. Dacă nu se ajunge la un acord, Uniunea Europeană trebuie să răspundă cu măsuri proprii, este de părere Magnor.

Totuși, el avertizează că represaliile comerciale pot avea efecte negative neașteptate.

Mercedes și BMW sunt cei mai mari exportatori de autoturisme produse în SUA. Am ajunge practic să ne afectăm propria industrie auto, a mai spus acesta.

BLG Logistics – un gigant în logistica auto europeană – transportă anual peste 5 milioane de vehicule. Terminalul său din Bremerhaven este un nod esențial pentru exporturile auto, atât către America de Nord, cât și către alte piețe globale.

Transportatorii europeni și români, vulnerabili la scăderea volumelor de export

Deși primele efecte sunt resimțite în porturi precum Bremerhaven, unde autoturismele sunt transbordate către piețele externe, consecințele se pot propaga rapid pe întreg lanțul logistic.

O reducere cu 50% a volumelor destinate pieței americane ar putea duce la o scădere semnificativă a cererii pentru transportul rutier de vehicule către terminale maritime, afectând direct transportatorii specializați din Germania și Europa Centrală și de Est, inclusiv din România.

Într-un moment în care mulți operatori români se confruntă deja cu provocări legate de costurile de operare, lipsa șoferilor și implementarea tachografului inteligent, o astfel de diminuare a cererii pentru transporturile auto internaționale poate însemna pierderea unor contracte esențiale sau chiar ieșirea de pe anumite piețe.

Din aceeași categorie...

Back to top button