Știri

Germania: Majorarea taxelor de drum va avea un impact de aproape 100% în logistica de mărfuri generale

Costurile de expediție legate de taxele de drum vor crește în medie cu 81% de la 1 decembrie 2023, în logistica de mărfuri generale din Germania.

Aceasta este concluzia unui studiu comandat de Asociația Federală de Expeditori și Logistică (DSLV) despre efectele noilor taxe de drum asupra mărfurilor generale și a sistemului logistic.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Potrivit studiului, ultima creștere a taxelor de drum, de la 1 ianuarie 2023, a avut ca efect o creștere cumulativă de 93% în medie. În perioadele de vârf, costurile cu taxele de drum ale operatorilor de grupaj au crescut la finalul anului și cu peste 100%.

Variațiile depind în special de locația depozitelor, proporția de drumuri cu taxă de pe rutele locale de transport și dimensiunile vehiculelor utilizate pe respectivele rețele.

VEZI ȘI: KLV.rent a comandat 101 camioane diesel și electrice Renault

La analiza de cost au participat 12 rețele de mărfuri generale cu 42 de depozite în toate regiunile Germaniei. Compania care a efectuat analiza a evaluat date de la 2.160 de vehicule și profile de rute și peste 230.000 de expediții.

Deși rețelele folosesc camioane Euro VI de ultimă generație pe traseele mai lungi, costurile cu taxele de drum pe principalele rute vor crește de asemenea la finalul anului. ”O trecere masivă a transportului pe distanțe lungi la vehicule fără emisii este mai urgentă ca oricând, dar încă iluzorie”, spune directorul DSLV, Frank Huster.

”Nu există electricitate verde, nu există stații de încărcare, nu există spații pentru instalarea lor. Iar acum nu mai există nici perpectiva unor subvenții de stat pentru achiziția de camioane electrice, mai scumpe de 3 până la 5 ori”, a spus Huster cu privire la reducerea iminentă a bugetului programului de subvenții KsNI.

Transportul local și distribuția vor fi de asemenea serios afectate

”Datorită distanțelor mai mici, transportul local este virtual predestinat pentru electromobilitate. Dar nici aici nu se poate face o schimbare rapidă, din cauza extinderii lente a rețelei de putere la centrele și depozitele de mărfuri generale. Astfel, multe companii nu trec peste faza pilot de electromobilitate nici în operațiunile de distribuție”.

82,6% din rutele de transport local cu o distanță medie de 200 km sunt efectuate pe drumuri cu taxe. Din luna decembrie, 42% din costurile totale cu taxele de drum vor fi atribuite în medie distribuției regionale. Din cauza schimbării în evaluarea tonajului de la ”greutatea totală maximă permisă” la ”masa tehnică totală admisă”, vehiculele de transport local vor avea taxe de drum și mai mari de la 1 decembrie 2023. De exemplu, vehiculele încadrate acum la 7,49 tone vor fi clasificate de la 1 decembrie la 11,99 tone, trecând la o clasă de taxe mai scumpă.

Iar costul distribuției va crește și mai mult din iulie 2024, când și cele mai mici vehicule de livrări, cu o masă tehnică totală admisă de 3,5 tone și peste, vor trebui să plătească taxe de drum. Astfel, se estimează că, în a a doua jumătate a anului viitor, creșterea costurilor cu taxele de drum va sări de la 81% la 88% pe expediție.

Din aceeași categorie...

Back to top button