Germania are nevoie de peste 1.000 de stații de încărcare pentru camioane electrice

Germania are nevoie de peste 1.000 de stații de încărcare pentru camioane electrice
Pentru a atinge obiectivele stabilite de UE privind emisiile de CO2, Germania are nevoie de cel puțin 1.200 de stații de încărcare pentru camioanele electrice de-a lungul autostrăzilor, până în 2030.

Conform unui studiu făcut de Institutul Fraunhofer obiectivele în ceea ce privește emisiile de CO2 pot fi atinse, dar guvernul și landurile din Germania trebuie să acționeze rapid în acest sens.

Germania are nevoie de peste 1.000 de stații de încărcare pentru camioane electrice

Reducerea emisiilor de CO2 în transportul rutier de mărfuri până în 2030, conform angajamentelor UE, poate fi realizată doar printr-o electrificare a flotelor de transport și o dezvoltare rapidă a unei infrastructuri de puncte de alimentare.

Conform specialiștilor de la Institutul Fraunhofer este nevoie de o rețea întinsă pe cele mai importante rute de transport care să aibă cel puțin 260 de puncte cu 1.200 de stații de încărcare. Experții au calculat că pentru a asigura alimentarea cu energie a camioanelor e nevoie de stații de încărcare rapidă la aproximativ fiecare 50 de kilometri, adică la o densitate mai mare decât cea a stațiilor normale.

Pentru ca 5% din flota totală a camioanelor să fie electrică e nevoie de 630 de puncte unice de încărcare. Dacă 15% din flota totală a camioanelor ar fi electric ar fi nevoie de 1.200 de puncte de încărcare.

Reducerea emisiilor de CO2 până în 2030 trebuie să fie de 30% în acest sector, iar aceasta poate fi atinsă doar dacă să folosesc vehicule electrice în transportul rutier de mărfuri. Toți marii jucătorii din industrie au anunțat lansarea unor camioane complet electrice pentru următorii doi – trei ani.

VEZI ȘI: Camionul electric Mercedes-Benz eActros a intrat în faza a doua de testare

Totuși, ținând cont de autonomia limitată și de traficul intens, pe autostrăzi este nevoie de o rețea mare de puncte de alimentare. Iar aici șoferul trebuie să poată alimenta în pauza de 45 de minute pe care o are între cele două intervale de condus. Asta înseamnă că trebuie puncte de încărcare rapidă cu o putere de 350 kW.

Germania are nevoie de cel puțin 1.200 stații de încărcare pentru camioanele electrice

Experții care au efectuat studiul au făcut un calcul legat de costurile pentru dezvoltarea acestei rețele de alimentare și acestea se situează între 200 și 500 de milioane de euro, în funcție de densitate, de numărul de camioane existente pe piață și de infrastructură.

În plus, conform specialiștilor de la Institutul Fraunhofer lucrările la dezvoltarea acestei rețele ar trebui să înceapă acum, înainte ca operatorii din transport să înceapă să achiziționeze vehicule electrice.

În primul rând pentru a transmite un semnal în industrie și în al doilea rând pentru că altfel nu ar putea ține pasul în momentul în care companiile are începe să-și treacă flota pe vehicule electrice.

Follow #infotrucker