
BMDV a anunțat oficial intrarea în vigoare a celei de-a 13-a modificări a regulamentului privind camioanele extra-lungi.
Astfel, aproximativ 450 de noi trasee au fost adăugate în rețeaua rutieră aprobată pentru acest tip de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 10% pe drumurile naționale și autostrăzi.
Potrivit Hartmut Höppner, secretar de stat în cadrul Ministerul Federal al Transporturilor și Digitalizării din Germania (BMDV), extinderea rețelei reprezintă un răspuns la cererile industriei de transport și logistică pentru mai multe trasee disponibile.
Referindu-se la beneficiile ecologice, oficialul german spune despre camioanele extra-lungi că reduc consumul de combustibil per tonă transportată și contribuie astfel la protecția mediului.
Ce camioane pot circula pe noile rute
Noua reglementare stabilește categorii precise de vehicule care se încadrează în standardele de camioane extra-lungi și pot circula pe aceste trasee extinse. Regulamentul folosește prevederile Directivei Europene 96/53/CE, care permite statelor membre să adopte excepții privind dimensiunile și greutățile pentru anumite categorii de camioane.
Rețeaua oficială aprobată, cunoscută sub denumirea de Positivnetz, include acum drumuri accesibile pentru camioanele extra-lungi de la Typ 2 până la Typ 5.
Extindere majoră pe drumurile naționale și rețeaua regională
Potrivit BMDV, cea mai mare parte a noilor trasee adăugate se află pe drumurile naționale și în rețeaua rutieră regională, permițând accesul mai ușor la centre logistice, terminale intermodale și hub-uri de transport marfă.
Pe autostrăzi, extinderea este mai redusă, rețeaua crescând cu doar 10 kilometri, ajungând astfel la 12.880 km de autostrăzi disponibile pentru camioane extra-lungi. Pe drumurile naționale (Bundesstraßen), rețeaua s-a extins cu aproximativ 420 km.
Prin această nouă reglementare, Germania continuă să promoveze utilizarea camioanelor extra-lungi, considerându-le o soluție mai eficientă, mai rentabilă și mai prietenoasă cu mediul pentru industria transporturilor.