Germania: Producătorii și transportatorii cer un cadru legal mai bun pentru camioane electrice

Cei doi producători de camioane din Germania și asociațiile de transportatori BGL și DSLV cer un cadru legal adecvat pentru adoptarea la scară largă a camioanelor electrice.
MAN Truck & Bus SE, Daimler Truck, BGL și DSLV au organizat astăzi o conferință de presă comună, la Berlin, în care au cerut o corectare imediată a politicilor federale privind transportul și mediul.
Modul rutier este responsabil în prezent pentru 85% dintre transporturile de marfă din Germania și va continua să dețină principala cotă de piață mult timp de acum înainte. Potrivit organizatorilor, o transformare climatică de succes în transportul de marfă ar trebui să înceapă direct cu cele peste 6 milioane de vehicule comerciale înmatriculate în Germania, care sunt echipate aproape exclusiv cu tehnologie de propulsie de ultimă generație (Euro VI).
Politica Guvernului german, pe de altă parte, setează condiții greșite pentru succesul tranziției climatice, punând în pericol propriile obiective. În special în transportul pe distanțe lungi este necesară o trecere rapidă la vehicule cu zero emisii, din cauza creșterii taxelor pe emisiile de CO2.
VEZI ȘI: MAN își botează noile camioane electrice eTGX și eTGS
Viitorul camioanelor electrice este încă neclar, din cauza lipsei electricității și a hidrogenului, dar și a infrastructurii de încărcare și alimentare. Chiar și spațiul necesar acestei infrastructuri lipsește, iar programul național de subvenții KsNI este incert.
În aceste condiții, BGL, DSLV, Daimler Truck și MAN Truck & Bus cer:
- reinvestirea unei părți importante din veniturile suplimentare obținute din taxele de drum în protecția mediului, prin creșterea și stabilizarea bugetului de subvenții
- scurtarea timpului de planificare a infrastructurii publice de încărcare rapidă, inclusiv extinderea rețelei și creșterea numărului de locuri de parcare pentru vehicule comerciale. Potrivit calculelor, Germania are nevoie de cel puțin 10.000 de stații publice de încărcare pentru camioane, dintre care cel puțin 4.000 de mare putere
- debirocratizarea programelor existente de subvenții.