
Conform Biroului Federal de Statistică (Destatis), salariul mediu al șoferilor de camion din Germania este mai mic decât al angajaților din alte domenii cu pregătire și experiență profesională comparabilă.
Problemele de aprovizionare din Marea Britanie au atras atenția asupra crizei de șoferi de camion, una dintre cauze fiind salarizarea precară. Se pare însă că problema este una generală în Europa: și în Germania, salariul șoferilor de camion este mai mic decât al angajaților din alte domenii cu calificare comparabilă.
Potrivit Destatis, salariul brut al angajaților calificați din sectorul de transport de marfă a fost în 2020 de 14,21 euro pe oră, la un program full-time. În întreaga economie, salariul mediu al angajaților calificați a fost în aceeași perioadă de 19,97 euro pe oră.
Situația se perpetuează și în cazul angajaților semi-calificați. În acest caz, șoferii de camion fără anumite categorii de atestate au primit în medie 12,91 euro pe oră. În întreaga Germanie, salariul mediu al muncitorilor semi-calificați a fost de 16,02 euro pe oră.
VEZI ȘI: Landul Bavaria anunță mai multe controale la camioane
Lunar, șoferii de camion calificați au primit în medie 2.623 de euro, cu 660 de euro (peste 25%) mai puțin decât angajații din alte domenii cu pregătire și experiență profesională comparabilă.
Statisticile Agenției Federale de Forță de Muncă din Germania au înregistrat anul trecut 937.000 de specialiști în domeniul conducerii de vehicule (șoferi de camion, de autobuz și curieri). Numărul acestora a scăzut cu aproximativ 1% față de 2019.
94% dintre șoferi sunt bărbați, iar 33% dintre aceștia sunt trecuți de 55 de ani. În schimb, numărul de nou-veniți în industrie este destul de mic. În Germania existau 33.400 de șoferi de maxim 25 de ani în 2020, care reprezintă sub 4% din total.