Germania: Se solicită creșterea temporară a greutății maxime admise pentru autocisterne

Germania: Se solicită creșterea temporară a greutății maxime admise pentru autocisterne

O asociație patronală din Germania a solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) creșterea temporară a greutății maxime admise de la 40 t la 44 t.

Asociația comercianților de produse mineraliere (MWV) a solicitat BMVI o creștere temporară a greutății maxime admise de la 40 t la 44 t, pentru a compensa astfel cantitatea blocată în navele de tranzit care nu mai pot circula din cauza nivelului scăzut al Rinului, scrie eurotransport.de.

MWV se străduiește să reducă la minim efectele problemelor de transport pe care le au comercianții de combustibil pentru încălzire și operatorii de stații de benzină din cauza scăderii nivelului apei pe traseele de tranzit.

Spre exemplu, în vestul și sudul Germanie, rezervele de benzină și motorină s-au redus substanțial. Astfel, menținerea aprovizionării în parametrii obișnuiți se poate face doar prin măsuri extraordinare.

Asociația a comunicat că s-a adresat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI), solicitând o creștere temporară a greutății maxime admise pentru autocisterne de la 40 t la 44 t.

De această situație ar putea profita și firmele de expediție, pe lângă firmele din domeniul respectiv.

Conform purtătorului de cuvânt al MWV, asociația a obținut deja de la BMVI o ridicare a interdicției de circulație pentru camioanele cisternă în zilele de duminică și sărbători legale la 1 și 11 noiembrie.

VEZI ȘI: Setarea clasei de greutate în aparatul Toll Collect este obligatorie și necesară

Totuși, aceste permisiuni au venit într-un timp prea scurt pentru a se putea obține cu adevărat rezultate eficiente din punct de vedere logistic.

MWV nu este în măsură să ofere cifre cu privire la produsele mineraliere transportate cu nave de tranzit, totuși conform unei estimări aproximative, acesta acoperă cam un sfert din cantitatea totală a transporturilor.

De regulă, o navă cisternă poate transporta între 1.200 la 2.000 de tone, cantitate care ar necesita 60 – 70 de autocamioane.

BMVI refuză creșterea greutății maxime admise la 44 tone
Mai multe asociații comerciale – și cel mai recent Asociația comercianților de produse mineraliere au solicitat creșterea greutății maxime admise a camioanelor la 44 tone, însă BMVI a refuzat această solicitare.

Platforma „Initiative Verkehrsentlastung – Inițiativa de descongestionare a traficului“, o cooperare între 17 asociații comerciale, a solicitat ridicarea pragului maxim admis de greutate de la 40 la 44 tone.

Este vorba despre greutatea care poate fi transportată în traficul combinat.

În documentul comun emis, cu titlul „Combaterea blocajelor logistice – adaptarea greutății totale admise pentru camioane“, propunerea este prezentată ca fiind foarte ecologică, în același timp „o măsură înțeleaptă de descongestionare a drumurilor.“

Germania: Se solicită creșterea temporară a greutății maxime admise pentru autocisterne

O situație asemănătoare a fost prezentată de Asociația comercianților de produse mineraliere (MWV), sub formă de propunere de măsură temporară.

Din cauza nivelului scăzut al apei Rinului și afluenților săi, asociația afirmă că transportul de tranzit este extrem de afectat.

O ridicare a limitei greutății maxime admise va ajuta, în opinia MWV, în rezolvarea problemelor curente ale comercianților de combustibil de încălzire și operatorilor de stații de combustibil.

Însă, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) a formulat o opoziție clară, argumentând că o creștere a greutății maxime autorizate s-ar descuraja folosirea transportului combinat.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.