Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
TrailerTop News

Germania prelungește perioada de testare pentru semiremorci extra-lungi

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Ministerul Federal al Transporturilor din Germania prelungește până la sfârșitul anului 2033 programul-pilot național pentru semiremorci extra-lungi de 14,98 metri.

Germania a decis să prelungească din nou perioada de testare pentru semiremorci extra-lungi. Măsura permite continuarea operării combinațiilor de vehicule cu lungimea de 17,8 metri (Typ 1) pe întreg teritoriul Germaniei până la sfârșitul anului 2033, însă doar în transportul național.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Perioada de testare a fost lansat pentru a evalua performanța unei semiremorci ușor mai lungi decât cea standard de 13,62 metri.

Extinderea cu 1,3 metri permite transportul a trei paleți suplimentari, ducând lungimea totală a ansamblului cap tractor cu semiremorcă la 17,80 metri, comparativ cu 16,50 metri în configurația clasică.

Semiremorca extinsă, clasificată drept camion extra-lung de Typ 1

De la introducerea conceptului de ansambluri grele și lungi în Germania, semiremorca extra-lungă a fost încadrată în categoria Typ 1. Principalul avantaj al acesteia este libertatea de circulație pe aproape toate drumurile din Germania, cu excepția landului Berlin.

Spre deosebire de alte ansambluri super-lungi, care pot circula doar pe rețeaua special desemnată pentru combinațiile grele și lungi, cunoscută sub denumirea de Positivnetz, ansamblurile ultra-lungi Typ 1 beneficiază de o flexibilitate considerabilă.

Totuși, o limitare importantă persistă: interdicția de utilizare în transportul internațional. Deși Germania a încercat în repetate rânduri să obțină includerea acestui tip de semiremorci în Directiva europeană privind masele și dimensiunile, demersurile nu au avut succes.

Puține șanse de aprobare la nivel european

Potrivit asociației olandeze TLN, șansele ca aceste semiremorci extra-lungi să fie incluse în noua revizuire a Directivei europene privind masele și dimensiunile sunt minime. Germania și Danemarca, sprijinite de câteva state nordice și de Franța, au susținut inițial această propunere, însă efortul a fost între timp abandonat.

Spre exemplu, olandezii se opun includerii semiremorcii de 14,98 m în legislația europeană, invocând riscurile pentru siguranța rutieră, în special din cauza lungimii consolei spate, dar și costurile ridicate pentru operatori.

TLN este de părere că adoptarea unui nou standard ar însemna deprecierea accelerată a parcurilor actuale de semiremorci, fără beneficii clare. În plus, mai susține asociația, semiremorca extra-lungă nu aduce un avantaj semnificativ față de actualele ansambluri super-lungi (LHV), ceea ce face puțin probabilă o adoptare rapidă la nivel european.

Din aceeași categorie...

Back to top button