Shell a început vânzarea de HVO100 la stațiile din Germania

Shell a început vânzarea HVO100 în Germania, prima stație care oferă acest carburant alternativ fiind în Hermsdorf, Turingia. Alte stații vor urma în lunile următoare.
Shell a adăugat HVO100 în portofoliul său de carburanți alternativi, lansându-l în stația din Hermsdorf, Germania, situată strategic pe autostrada A9. Aceasta conectează Parisul cu Praga și Hamburgul cu Milano, fiind una dintre rutele-cheie ale transportului rutier european.
Comercializat sub denumirea “Shell Renewable Diesel”, acest carburant alternativ promite o reducere de până la 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră, oferind o soluție practică pentru decarbonizarea transportului rutier.
Acesta respectă standardul european EN15940, fiind compatibil cu vehiculele diesel existente, fără a necesita modificări tehnice. Printre acestea se numără camioane, autobuze, utilaje agricole și de construcții, chiar și unele autoturisme.
Cu Shell Renewable Diesel dorim să sprijinim operatorii de flote în reducerea emisiilor din transport și în respectarea reglementărilor de mediu. Investițiile în tehnologia vehiculelor nu sunt necesare, explică Sönke Kleymann, Manager pentru Transport Rutier Comercial la Shell pentru Germania, Austria și Elveția.
Shell oferă deja acest combustibil în țări precum Belgia, Finlanda, Olanda, Norvegia și Suedia și intenționează să extindă disponibilitatea HVO100 în rețeaua sa din Germania și Austria. Introducerea lui pe piața germană subliniază eforturile companiei de a sprijini operatorii care își doresc să reducă amprenta de carbon fără costuri suplimentare semnificative.
VEZI ȘI: Care sunt cei mai potriviți combustibili alternativi pentru camioane?
Stația din Hermsdorf, împreună cu alte locații similare, contribuie la adoptarea rapidă a combustibililor alternativi, sprijinind astfel tranziția către un sector al transporturilor mai sustenabil.
HVO100 reprezintă o soluție de tranziție crucială pentru industria transporturilor, în special pe fondul provocărilor actuale legate de camioanele electrice. Acestea rămân încă scumpe, iar utilizarea lor pe distanțe lungi este îngreunată de infrastructura de încărcare insuficient dezvoltată.