Germania și Austria cer pedepse mai drastice pentru fraudarea sistemului AdBlue

Germania și Austria cer pedepse mai drastice pentru fraudarea sistemului AdBlue
Germania și Austria cer înăsprirea pedepselor și controale mai drastice în vederea depistării celor care fraudează sistemul AdBlue.

Autoritățile din aceste două țări spun că la fiecare al cincilea camion din Europa de Est cifrele legate de emisiile de noxe sunt mult mai mari decât cele de pe hârtie.

Germania și Austria cer pedepse mai drastice pentru fraudarea sistemului AdBlue

Mai mult, la unele controale s-a constat chiar că fiecare al treilea camion are manipulat sistemul AdBlue, utilizând emulatoare ce pot fi cumpărate de pe piața liberă.

Prin utilizarea AdBlue emisiile de NOx se reduc cu până la 90% la motoarele din clasele Euro V și Euro VI. Acest aditiv trebuie completat permanent și costă un utilizator aproximativ 0.85 euro la fiecare 100 de kilometri.

Conform calculelor, la un camion care face curse internaționale se pot economisi peste 2.500 de euro pe an dacă nu se alimentează cu AdBlue.

Și în Germania există aceeași problemă, 30% dintre camioanele cu motoare Euro 6 fiind manipulate.

VEZI ȘI: ACEA și UITP fac lobby pentru utilizarea autobuzelor cu propulsie alternativă

În cadrul întâlnirii dintre reprezentații celor două guverne, problemele dezbătute au fost legate în primul rând de controale, pentru că un echipaj de poliție fără echipament corespunzător nu are cum să constate încălcarea legislației.

Germania și Austria se confruntă cu probleme majore din cauza depășirii emisiilor de noxe în anumite zone și tocmai de aceea au solicitat înăsprirea pedepselor pentru această încălcare a legislației și controale mult mai frecvente.

Poluarea nu este însă singura problemă.

Există taxe care se plătesc în funcție de norma de poluare, iar prin fraudarea sistemului AdBlue se încasează mai puțini bani. Germania a spus că în ultimii 5 ani a pierdut peste un miliard de euro din această cauză.

Follow #infotrucker