Germania și Polonia intensifică controalele cu echipaje comune de poliție în zona de frontieră

Germania și Polonia intensifică controalele cu echipaje comune de poliție în zona de frontieră
Germania și Polonia vor intensifica controalele cu echipaje comune de poliție în zona de frontieră a celor două țări, ca parte a unui program de încercare a reducerii numărului de accidente în care sunt implicate camioane și autocare.

Atunci când în accidentele rutiere sunt implicate camioane sau autocare, urmările sunt de cele mai multe ori tragice. Pentru a încerca să prevină acest lucru, polițiștii germani au demarat acțiuni comune cu cei din țările vecine în încercarea de a reduce numărul de accidente.

Germania și Polonia intensifică controalele cu echipaje comune de poliție în zona de frontieră

Printre cele mai importante colaborări sunt cele cu autoritățile din Polonia, un punct de intrare în țară prin care trec foarte multe camioane din Europa de Est, șoferii acestora fiind printre cei care care încalcă de cele mai multe ori legislația.

Pentru ca aceste controale să fie și mai eficiente, polițiștii sunt dotați acum și cu echipamente speciale cu care pot să verifice electronica camionului.

Frank Storch, directorul operațiunilor poliției de la granița cu Polonia, spune că în ultima perioadă au apărut cazuri din ce în ce mai frecvente în care șoferii manipulează tahograful, ceea ce le permite să circulă cu viteze mai mari, dar și să încalce prevederile legate de perioadele de condus și odihnă.

Dotarea poliției cu echipamente speciale cu care pot să citească electronica unui camion va ușura mult depistarea celor care încalcă legislația. Avantajul noilor echipamente este că citesc informațiile, dar fără să intervină în niciun fel în electronica mașinii.

VEZI ȘI: Nemulțumiți de condițiile de igienă, șoferii de camioane ar putea refuza să mai urce la volan

Frank Storch spune că era extrem de necesară dotarea echipajelor de control cu astfel de aparate pentru că șoferii est-europneni sunt foarte “competenți” atunci cănd vine vorba de manipularea tahografului și nu numai.

În afara echipelor comune de poliție germano-poloneze, autoritățile din Polonia au montat și numeroase puncte radar care verifică viteza pe autostrăzile care ajung în Germania, dar și puncte de cântărire pentru a verifica greutatea autocarelor și camioanelor.

Echipele de control verifică însă în amănunt camioanele oprite, pentru a depista și probleme de ordin tehnic, dar și modul în care este asigurată marfa și dacă se respectă prevederile în ceea ce privește greutatea sau dacă nu se face contrabandă.

Germania și Polonia intensifică controalele cu echipaje comune de poliție în zona de frontieră

Reprezentantul poliției din zona de Nord a spus că astfel de acțiuni comune sunt necesare și că ele se vor extinde în toate zonele cu puncte de graniță, indiferent de țara cu care se învecinează Germania. Proiectul de test a dat rezultate foarte bune în prima parte a acestui an și chiar dacă acum este o situație mai dificilă, din cauza pandemiei de coronavirus, controalele vor continua pentru că acestea vor duce la reducerea accidentelor tragice.

Echipa comună de control a fost dotată cu cele mai noi tehnologii de analiză a camioanelor, iar de verificarea amănunțită este responsabil Patrick Buchholz, un tehnician care cunoaște sistemele electronice ale tuturor modelelor de camioane care sunt în circulație. Avantajul noilor sisteme este că poate să depisteze, de exemplu, dacă o problemă tehnică este una apărută în timpul cursei sau șoferul a plecat cu ea știind încă din start că ceva nu funcționează.

Patrick Bucholz spune că o astfel de analiză va avea un impact decisiv și asupra pedepsei finale pentru că un șofer care știa de problema tehnică dar a decis să plece în cursă este pasibil de o pedeapsă mult mai mare decât în cazul unuia care s-a confruntat cu aceeași problemă pe drum.

Această echipă comună va avea ca misiune și supravegherea transporturilor agabaritice care vor trece dintr-o țară într-alta. În 2019 au fost, în total, 1031 de astfel de transporturi în care au fost implicate 3.176 de camioane.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.