Germania: Șoferul care nu conduce camionul propriu nu este independent

Germania: Șoferul care nu conduce camionul propriu nu este independent
Un tribunal din landul Renania de Nord-Westfalia a confirmat faptul că șoferul care nu conduce camionul propriu, ci pe cel al unei companii, are statut de angajat, nu este independent.

Conform deciziei tribunalului din landul Renania de Nord-Westfalia (Germania), șoferul care efectuează transport fără să aibă camionul propriu, nu poate fi încadrat ca independent, deoarece acesta folosește toate resursele companiei pentru care lucrează, de la camion și până la infrastructură, fără să contribuie cu nimic la investiții sau la riscuri.

Germania: Șoferul care nu conduce camionul propriu nu este independent

Decizia a fost dată după ce casa de asigurări de pensie a constat că un fermier independent a efectuat o serie de transporturi pentru clienți diferiți, folosind însă vehiculul companiei și nu un vehicul propriu.

El a înregistrat această activitate, pentru care a fost remunerat paușal în funcție de kilometri parcurși, ca fiind una de tip independent, conform legislației din Germania aceasta fiind scutită de plata asigurărilor de pensie. Casa de asigurări însă a considerat că acesta trebuie să plătească asigurările atâta timp cât nu a efectuat transportul cu un vehicul propriu, iar tribunalul a dat dreptate casei de asigurări de pensie.

Conform deciziei tribunalului, pentru a fi considerat șofer independent trebuie să deții în proprietate toate instrumentele necesare pentru a face transportul respectiv.

VEZI ȘI: Transportul rutier de mărfuri pus sub presiunea reducerii emisiilor de CO2

Sau în cazul în care se folosește vehiculul unei companii trebuie să existe un contract de închiriere prin care șoferul să plătească utilizarea acestuia, compania fiind obligată să înregistreze acest contract și plata sub formă de venituri impozabile, iar șoferul independent își poate deduce aceste costuri.

În decizia tribunalului a fost specificat și că pentru realizarea unei activități independente, în acest caz, șoferul trebuie să-și asume riscul unor investiții sau costuri de exploatare a vehiculelor și nu doar să beneficieze de acestea din partea unei alte companii, caz în care nu-și exercită decât meseria de șofer pentru care trebuie să fie plătit conform legislației în vigoare și cu achitarea tuturor taxelor care decurg din aceste venituri.

 

Follow #infotrucker