
Coaliția de guvernare din Germania a prezentat astăzi un program care prevede taxe de drum mai mari pentru camioane, din 2024. Camioanele electrice vor fi favorizate.
Astăzi a fost publicat ”Pachetul de modernizare pentru protecția climei și accelerarea planificării”, o lucrare de 16 pagini ce afectează și industria transporturilor. De exemplu, taxa de drum pentru camioane urmează să fie majorată, dar, pe de altă parte, va fi accelerată extinderea rețelei de autostrăzi.
Pe lângă aspectele legate de protecția climei, politicienii au convenit asupra unui compromis privind accelerarea planificării infrastructurii. Componenta centrală a planului este extinderea și modernizarea rețelei feroviare. Pe lângă accelerarea construcției de căi ferate și poduri, ar trebui să se acorde prioritate și pentru 144 de proiecte de autostrăzi și drumuri federale.
De asemenea, coaliția a fost de acord să investească mult mai mulți bani în căi ferate decât în drumuri și să pună un accent mai puternic pe întreținerea și reabilitarea drumurilor. Printre altele, podurile dărăpănate existente vor putea fi renovate sau înlocuite mult mai rapid și mai ușor decât înainte. Dezvoltarea viitoare a traficului poate fi luată în considerare și pentru proiectarea podurilor de înlocuire.
VEZI ȘI: Germania finanțează încă 1.000 de autobuze cu propulsie alternativă
Banii necesari pentru extinderea rețelei feroviare ar trebui să vină și din noua reformă a taxei de drum pentru camioane, care urmează să fie introdusă la 1 ianuarie 2024. Aceasta include, printre altele, extinderea taxei pentru camioane la vehicule de peste 3,5 tone (față de peste 7,5 tone în prezent) și tarife mai mari pentru emisiile de CO₂ (200 EUR pe tona de CO₂).
Carburanții sintetici vor fi și ei favorizați, în dauna carburanților fosili. Camioanele cu emisii zero (electrice cu baterii sau cu pile de combustie alimentate cu hidrogen) vor fi scutite de taxa de infrastructură până la sfârșitul anului 2025, după care vor plăti doar 25% din tariful obișnuit.