Germania urmează să finalizeze primul segment de autostradă electrificată

Germania urmează să finalizeze primul segment de autostradă electrificată

Primul segment de autostradă electrificată din Germania, dedicat camioanelor alimentate prin intermediul liniilor aeriene de contact, urmează să fie finalizat, anunță dvz.de.

Odată cu instalarea liniilor aeriene de contact, lucrările de construcție la primul segment de autostradă electrificată din Germania între Frankfurt și Darmstadt pe A5 au intrat în faza finală, a anunțat pe 8 august 2018 Ministerul Transporturilor din Wiesbaden.

Elementul central al sistemului de alimentare cu energie de la liniile aeriene de contact îl reprezintă pantograful montat pe camioane.

Camioanele echipate cu acest sistem vor funcționa local cu zero emisii, utilizând curentul electric captat de la linia aeriană de contact, trecând în mod automat la propulsie hibridă pe drumurile fără linie aeriană de contact.

Finanțat cu 14.6 milioane de euro de la bugetul de stat, acest proiect pilot le oferă oportunitatea autorităților germane să testeze în condiții reale cum pot fi integrate în trafic acest tip de camioane și cum interacționează ele cu ceilalți utilizatori ai drumului, autostrada A5 între Frankfurt și Darmstadt fiind terenul ideal de test datorită traficului intens de pe acesta.

De planificare și construcția segmentul de autostradă electrificată în lungime de aproximativ 5 kilometri pe fiecare sens, care urmează să fie operațional până la final de noiembrie 2018, s-a ocupat compania Siemens. Tot aceasta are opțiunea de a face întreținerea.

VEZI ȘI: Tragedia de la Bologna lasă în urmă mai multe semne de întrebare

Potrivit experților, datorită conectării prin intermediul pantografului la rețeaua electrică în timpul mersului, camioanele pot parcurge o distanță mai mare cu 10 – 15 km.

Acest lucru înseamnă nu numai reducerea consumului de energie la jumătate, ci și reducerea semnificativă a poluării atmosferice locale.

Camioanele 100% electrice sau parțial acționate electric ar putea contribui semnificativ la reducerea emisiilor de dioxid de carbon și particule în suspensie, spune și secretarul de stat Mathias Samson.

Dacă doar 30% din traficul de camioane din Germania ar fi electrificat, s-ar reduce poluarea cu aproximativ 6 milioane de tone de dioxid de carbon, spun experții.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.