Germania va intensifica controalele pe final de 2020 și început de 2021

Germania va intensifică controalele pe final de 2020 și început de 2021
Germania va intensifica controalele pe final de 2020 și început de 2021, în urma neregulilor descoperite în cadrul celor mai recente controale a transportului de mărfuri.

În ultima perioadă, în prim plan au fost controalele BAG pentru a depista cabotajul ilegal, asta la presiunea companiilor germane care acuză companiile, est-europene în special, că practică prețuri mult prea mici pentru a acoperi costurile.

Germania va intensifica controalele pe final de 2020 și început de 2021

În același timp însă au fost și o serie de controale care au scos în evidență o serie de probleme tehnice în peste 70% din cazurile verificate. Concurența între companiile de transport este din ce în ce mai acerbă, iar prețul este, de cele mai multe ori decisiv. Din păcate acest lucru se vede și în rezultatele controalelor pe autostrăzile din Germania.

De exemplu, la ultimul control BAG pentru a depista cabotajul ilegal, o treime dintre transportatorii care efectuau curse în regim de cabotaj au încălcat legislația. Iar asta ar permite acestor companii să scadă costul pe kilometru.

Din păcate însă nu doar la controalele BAG numărul de încălcări ale legislației sunt atât de mari. Și în controalele efectuate de poliția de autostradă problemele sunt la fel de grave. Iar dacă la aceste controale participă și agenți vamali, reprezentanți BAG sau de la forțele de muncă atunci situația devine chiar dramatică.

Să analizăm de exemplu doar câteva acțiuni de control derulate la final de octombrie pe A7 și pe B1 și B6. Conform rapoartelor poliției, în 72% din cazuri s-au depistat probleme la vehiculele controlate. Media controalelor comune nu a fost niciodată sub 70%.

VEZI ȘI: Noi acțiuni de control a transportului de mărfuri în Germania

Cele mai frecvente încălcări ale legislației sunt cele legate de perioadele de condus și odihnă, asigurarea precară a mărfii în camion, supraîncărcarea camioanelor și numeroase probleme tehnice de la anvelope uzate la probleme grave ale sistemului de frânare.

Rezultatul acestor încălcări ale legislației se vede în accidentele rutiere. De exemplu, doar pe A7, pe sectorul administrat de poliția din Göttingen, s-au înregistrat până în luna august 618 accidente în care au fost implicate camioane, cu patru persoane decedate.

La întrunirea comună a tuturor organismelor de control a transportului rutier de mărfuri, desfășurată în mediul online la începutul lunii noiembrie, s-a discutat alocarea unor bugete mai mari pentru acțiuni de control în încercarea de a reduce numărul de accidente rutiere și de a scoate din trafic mașinile cu probleme tehnice și șoferii care nu respectă perioadele de condus și odihnă.

Astfel, în luna decembrie sunt programate cel puțin două controale generale la nivel național, urmând ca în primele două luni din 2021 să fie organizate săptămânal acțiuni generale de control pe cele mai importante rute de tranzit.

Follow #infotrucker