Germania va miza în viitor pe propulsii alternative în transportul de mărfuri

Germania va miza pe propulsii alternative în transportul de mărfuri
Pentru a-și atinge obiectivele asumate de mediu, Germania va miza, în viitor, pe propulsii alternative în transportul de mărfuri.

Pe lângă stimulentele financiare oferite de stat companiilor care achiziționează camioane cu propulsii alternative, este necesar și un cadru care să reglemeteze direcția pe care o va lua transportul rutier de mărfuri.

Germania va miza în viitor pe propulsii alternative în transportul de mărfuri

Andreas Scheuer, Ministrul Transporturilor, a prezentat propulsiile alternative pe care se va miza în Germania.

Drumul spre atingerea obiectivelor în ceea ce privește emisiile de CO2 în transportul de mărfuri nu se bazează doar pe camioane electrice cu baterii sau pe cele cu hidrogen. Și variantele pe gaz și cu pantograf sunt domeniile în care guvernul Germaniei va investi și va oferi finanțare companiilor din domeniu.

Acestea sunt concluziille anunțate în această săptămână de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitate (BMVI) după o întâlnire cu asociațiile de transport și logistică, companii importante din domeniu, dar și sindicatele din transporturi.

Autostrăzi electrificate pentru camioane cu pantograf
Una din direcțiile în care se vor face investiții este extinderea rețelei de autostrăzi electrificate pentru camioanele cu pantograf. Asta după ce datele colectate pe rutele de test folosite deja au fost extrem de promițătoare.

Germania va miza în viitor pe propulsii alternative în transportul de mărfuri

Astfel, după această întâlnire s-a format o comisie de lucru, din reprezentanți ai tururor celor implicați, pentru a stabili care sunt cele mai bune rute pentru dezvoltarea în această direcție.

Camioane pe CNG și LNG
Și această direcție va fi susținută în continuare de autoritățile din Germania, chiar dacă inițiativa a fost criticată până acum de Consiliul UE pe motivul că acest tip de combustibil nu este unul cu zero emisii de CO2.

Germania va miza pe propulsii alternative în transportul de mărfuri

Totuși, Andreas Scheuer a spus că Germania va finanța astfel de proiecte pentru că reprezentanții din industrie au deja experiențe pozitive și că se vor face investiții pentru ca gazul să fie unul obținut din surse regenerabile.

VEZI ȘI: Camioane Scania ultra-lungi cu LNG utilizate în logistica Volkswagen

În plus, acest combustibil este extrem de important pentru ca Germania să-și atingă obiectivele de protecția mediului până în 2030 când emisiile de CO2 trebuie reduse cu 42%.

Investiții pentru dezvoltarea rețelelor de alimentare pe gaz și electrice
Ministrul Transporturilor și-a propus ca în 10 ani o treime din numărul de kilometri parcurși de camioane pentru transportul rutier de mărfuri să fie “electrici”. Pentru asta se vor aloca fonduri importante pentru dezvoltarea unei infrastructuri la nivel național pentru stații de încărcare.

Germania va miza în viitor pe propulsii alternative în transportul de mărfuri

În plus, este prevăzută în continuare o scutire de la plata taxei de drum, dar pentru asta Germania trebuie să respecte directivele UE. Astfel, pe 8 decembrie Scheuer va prezenta planurile Germaniei în Consiliul Miniștrilor Transporturilor din UE care se va desfășura în cadrul unei întâlniri online.

Se va evita taxarea dublă
Începând din 2023 va fi introdusă o taxă de 7 cenți pe litrul de motorină, așa numita taxă CO2. Pentru a se evita taxarea dublă, Ministrul Transporturilor a spus că va oferi bonusuri financiare pentru companiile care aleg camioane ecologice.

În perioada 2021 – 2023 bugetul alocat este de 1,6 miliarde de euro, doar pentru companiile care vor să-și schimbe flota de camioane. La asta se adaugă cel puțin 4,1 miliarde de euro care se vor investi în programul de dezvoltare al rețelei de alimentare și alte elemente logisitce care să facă utilizarea soluților alternative de propulsie și mai atractive. Toate aceste investiții se vor continua și după 2023.

De asemnea, este prevăzut și un program de finanțare al costurilor de până la 80% din ceea ce depășește costurile de exploatare ale unui camion diesel. Programul a fost prezentat în Consiliul UE și așteaptă aprobarea finală.

Hidrogenul este soluția pe termen lung
Pentru ca Germania să-și atingă obiectivele de zero emisii de CO2 până în 2050 trebuie accelerată dezvoltarea vehiculelor cu pilă de combustie pe hidrogen.

Germania va miza pe propulsii alternative în transportul de mărfuri

Și în această direcție se va oferi finanțare, atât constructorilor care dezvoltă astfel de tehnologii, cât și companiilor care achiziționează astfel de vehicule. În plus vor fi alocate fonduri considerabile și pentru infrastructura necesară.

Asociația BGL susține inițiativele și caută soluții
Reprezentanții BGL spun că transportatorii vor să contribuie la planul de protecție a mediului, dar că au nevoie de stabilitate și de o direcție clară pentru a eficientiza investițiile.

În afara soluțiilor alternative de propulsie, BGL a solicitat și un studiu la Administrația de cercetare a drumurilor (BASt) pentru a vedea ce impact are asupra drumurilor și cât de eficient ar fi dacă s-ar crește tonajul permis pentru transportul de marfă.

Follow #infotrucker