
Guvernul Federal a aprobat noua versiune a Legii Protecției Mediului, care prevede că Germania trebuie să obțină neutralitatea climatică în 2045, cu 5 ani mai devreme decât era stabilit inițial.
Obiectivul interimar pentru 2030 a fost de asemenea ridicat, de la o scădere a emisiilor de gaze cu efect de seră de 55% la una de 65%, comparativ cu nivelul din 1990. Pentru 2040 există un un alt obiectiv intermediar, de 88%.
Scopul noilor obiective este de a distribui eforturile de protecție a mediului mai echitabil între actuala generație și cea viitoare, conform unei decizia a Curții Constituționale de la finalul lunii aprilie. Principalele sectoare economice afectate vor fi cele de industrie și transport.
Asociațiile de Tranportatori din Germania avertizează că noile obiective nu pot fi îndeplinite fără un sprijin puternic din partea statului. ”Redirecționarea spre procesele logistice fără emisii nu poate avea succes fără alternative reale pentru companiile de transport. Este nevoie de camioane electrice mature din punct de vedere tehnic și disponibile la nivel național, dar mai ales de o infrastructură de încărcare și realimentare în toată Europa”, se arată într-un comunicat al asociației DSLV.
VEZI ȘI: Șoferii vor da note pentru condițiile oferite la rampele de încărcare din Germania
Transportatorii cer și continuarea subvențiilor deja introduse după actuala perioadă legislativă. Doar așa se va putea suporta o parte din costurile suplimentare ale înlocuirii flotelor actuale cu vehicule total noi.
Ministerul Federal de Transport a anunțat recent că va sprijini programele de dezvoltare a carburanților regenerabili cu 640 de milioane de euro. Noile fonduri sunt destinate în principal pentru dezvoltarea de hidrogen ecologic (pentru vehicule electrice cu celule de combustie) și biocarburanți.