Germania coboară limita de greutate pentru plata taxei de drum

Germania coboară limita de greutate la plata taxei de drum

Uniunea Europeană a respins proiectul de lege ce prevedea taxarea vehiculelor străine, astfel că, guvernul german studiază un alt mod de a colecta bani la bugetul de stat, necesari pentru întreținerea infrastructurii rutiere.

Alexander Dobrindt, ministrul infrastructurii și transporturilor din Germania, dorește să colecteze mai mulți bani de la cei care utilizează rețeaua de drumuri din Germania, lucru confirmat încă din campania electorală. În cazul propunerii de taxare a conducătorilor auto străini din campania electorală, Uniunea Europeană a deschis o procedură de infingement împotriva Germaniei, după adoptarea acesteia, iar tonurile nu sunt relaxate. Chiar și în aceste condiții, sub pretextul afluxul mare de vehicule comerciale de pe drumurile naționale, ce poate avea repercursiuni asupra traficului, calității aerului și zgomotului, ministrul Dobrindt a extins rețeua de drumuri taxabile pentru vehiculele comerciale și a coborat limita de greutate ce obligă la plata taxei de la 12 tone la 7.5 tone.

Astfel, conform propunerii de lege înaintată de guvern, începând cu 2018, vehiculele industriale și comerciale de la 7.5 tone (greutate brută a vehiculului), vor trebui să plătească taxa pentru cei 40.000 kilometri de drumuri naționale federale. Până în prezent, taxa pentru transportul greu este pentru aproximativ 13.000 de kilometri de autostrăzi și de 2.300 de kilometri de drumuri interurbane.

Germania coboară limita de greutate pentru plata taxei de drum

De asemenea, Alexander Dobrindt a mai planificat doi pași suplimentari pentru a se asigura resursele pentru investiții și întreținere. Unul dintre ele implică o extindere a sistemelor de taxare, inclusiv pentru vehicule de la 3.5 tone în sus, iar cealaltă pentru autocare, unele orașe dorind chiar să interzică accesul liber al acestora în zonele centrale.

VEZI ȘI: Primul tren de marfă proaspătă între Veneția și Rotterdam

Venitul estimat la bugetul de stat după ce legea va intra în vigoare este de aproximativ 2 miliarde de euro pe an. Potrivit ministerului, această extindere a numărului de kilometri taxabili ai rețelei de drumuri naționale ar trebui să vă oblige la plată alte 130.000 de vehicule.

Managementul de colectare a noii taxe va fi încredințat cel mai probabil către Toll Collect, o companie dintre care mai fac parte Daimler și Deutsche Telekom, și în care Ministerul Transporturilor are o pondere seminificativă. Numai că, între statul german și Toll Collect există un litigiu, provenit în urma pornirii cu întârziere a sistemului de colectare actual.

Credit foto: AFP

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker