Germania vrea să prelungească până pe 3 martie restricțiile de intrare din regiunea Tirol

Germania vrea să prelungească până pe 3 martie restricțiile de intrare din regiunea Tirol
Valabile inițial până, miercuri, 17 februarie, restricțiile de intrare în Germania, din regiunea Tirol, ar putea fi prelungite până pe 3 martie.

Agenția de știri germană DPA a anunțat că Jens Spahn, ministrul sănătății, a făcut recomandarea ca restricțiile de intrare în Germania, din regiunea Tirol, să fie prelungite cu încă cel puțin 14 zile, până la data de 3 martie.

Germania vrea să prelungească până pe 3 martie restricțiile de intrare din regiunea Tirol

Restricția de intrare aplicată pentru cei care intră în Germania din Cehia sau regiunea Tirol (Austria) a creat haos în aceste zile și cel mai probabil o prelungire cu încă 14 zile ar duce la probleme în lanțul de distribuție și ar afecta aprovizionarea în regiunea, inclusiv cu materiale medicale și produse de strictă necesitate.

Astăzi, 16 februarie, șoferii de camion au stat ore întregi în frig, la punctul vamal de la Sterzing, pentru a-și face testul COVID. La alte puncte de frontieră s-au format cozi kilometrice și blocaje care au paralizat transportul rutier ore întregi. Unele din punctele cu cele mai mari probleme au fost la trecerea din Cehia spre Germania, în punctul Knínice, unde s-au format cozi extrem de lungi de camioane pe autostrada D8.

Decizia autorităților germane a stârnit numeroase critici nu doar din partea autorităților din țările vecine, Austria, Cehia și chiar Franța, dar și din partea asociaților de profil din Germania, Slovacia sau România.

Purtătorul de cuvânt al BGL a declarat pentru publicația germană Bild.de, că toată această situație este o nebunie: “Șoferii de camion s-au ferit să stea în mulțime și au încercat să-și facă meseria în siguranță. Dacă nu au luat până acum acest virus, atunci cu siguranță sunt șanse mari să se infecteze în aceste cozi.“

Acesta nu a criticat neapărat introducerea prezentării obligatorie a unui test COVID negativ, ci mai degrabă lipsa de organizare și faptul că nu există posibilitatea unor testări în condiții civilizate, respectiv nu s-a comunicat din timp și mai eficient acest lucru.

VEZI ȘI: BGL critică autocolantele “Atenție! Unghiuri Moarte” din Franța

Și purtătorul de cuvând al Asociației Industriei Auto (VDA) a declarat și el același lucru: “Este imposibil să implementezi o astfel de procedură de testare pentru șoferii de camion într-un timp atât de scurt. Solicităm ca în următoarea perioadă să se renunțe la testele făcute de personalul medical și să fie acceptate testele rapide pe care șoferii să le poată cumpăra de oriunde.”

Din România, UNTRR solicită Guvernului României și Comisiei Europene să facă demersuri urgente pentru ca Germania, alături de celelalte state statele membre, care au introdus obligativitatea prezentării la intrare a unui test COVID negativ, să excludă șoferii de camion de la această măsură, care provoacă în prezent perturbări majore ale lanțurilor vitale de aprovizionare în UE.

De asemenea, asociația slovacă ČESMAD solicită guvernului slovac să intervină pe cale diplomatică pentru ca Germania să nu mai ceară șoferilor de camion, la intrarea pe teritoriul său, să prezinte un test COVID negativ, nu mai vechi de 48 de ore.

Follow #infotrucker