Germanii de la MAN vor prezenta o gamă nouă de tehnologii în cadrul Bauma 2019

Germanii de la MAN vor prezenta o gamă nouă de tehnologii în cadrul Bauma 2019
MAN, unul dintre producătorii de camioane prezenți în cadrul Bauma 2019 de la Munchen, vor prezenta pe lângă camioane și comerciale ușoare și o gamă nouă de tehnologii.

Nemții nu vor veni doar cu vehicule comerciale și camioane, ci și cu o gamă bogată de tehnologii noi dezvoltate special pentru a crește siguranța în timpul șofatului.

Germanii de la MAN vor prezenta o gamă nouă de tehnologii în cadrul Bauma 2019

Prima dintre acestea este un cruise control adaptiv cu funcție Stop&Gp. Pentru moment, sistemul este deja disponibil pe vehiculele echipate cu transmisia MAN TipMatic 14, dar în scurt timp va fi integrat și pe cele comandate cu transmisia TipMatic 12.

Sistemul cruise control adaptiv cu funcție Stop & Go funcționează de la 0 la 25 km/h și este capabil să oprească complet vehiculul în zonele cu trafic aglomerat. În cazul în care oprirea completă durează mai puțin de 2 secunde, sistemul este capabil să pună vehiculul în mișcare în mod automat, fără ca șoferul să mai apese pedala de accelerație sau butonul Resume.

Tot în cadrul târgului Bauma, MAN prezintă și versiunea a doua a sistemului de frânare de urgență (Emergency Brake System, EBA2). Acesta primește o serie de informații de la radarul intalat în zona frontală, dar și de la o serie de senzori.

Un computer analizează informațiile și decide dacă acționează sau nu sistemul de frânare. De asemenea, nemții vor oferi acest sistem standard și nu vor pregăti un buton pe panoul de bord pentru dezactivarea lui. Conform experiențelor avute, sistemul a reușit să scadă numărul accidentelor minore.

VEZI ȘI: Noul Ford F-Max oferă suport logistic echipei M-Sport în Campionatul Mondial de Raliuri din 2019

Tot la Bauma 2019, MAN va expune și sistem de asistare a direcției ComfortSteering. Acesta este disponibil pe seriile TGM, TGS și TGX și ajută șoferul în manevrele în spații înguste. La viteze mari, direcția devine ceva mai rigidă pentru ca șoferul să poată executa manevre cât mai fine.

Ultimul, dar nu cel din urmă sistem pregătit de MAN pentru târgul Bauma se numește LaneReturnAssist.

În cazul în care sistem detectează o părăsire a benzii de circulație, fără ca șoferul să fi semnalizat, atunci acesta intervine și ghidează vehiculul pe centrul benzii. Sistemul va fi disponibil începând din acest an.

Follow #infotrucker