Girteka se îndreaptă spre șoferii din India, Filipine, Kîrgîzstan și Uzbekistan

După ce început demersurile pentru recrutarea din India și Filipine, Girteka se îndreaptă și spre șoferii din Kîrgîzstan și Uzbekistan.
Girteka, cea mai mare companie de transport din Europa, a comentat cel mai nou sondaj al IRU, potrivit căruia la nivel european există un deficit de 380.000 de șoferi de camion.
În perspectiva companiei, deficitul de șoferi este provocat în principal de prevederile Pachetului de Mobilitate (întoarcerea șoferilor în țara de reședință sau la sediul companiei la 4 săptămâni, întoarcerea camioanelor în țara de înmatriculare la 8 săptămâni), dar și de războiul din Ucraina, care a incapacitat mulți șoferi din această țară, Rusia și Belarus.
În aceste condiții, Girteka vrea să se reorienteze către piețe din Asia cu mulți șoferi calificați dispuși să lucreze în UE, precum Kîrgîzstan și Uzbekistan. În prezent, angajarea acestor șoferi la companiile din UE este problematică, din cauza procedurilor legale de lungă durată.
VEZI ȘI: Girteka Logistics se împarte în patru companii
”De la începutul lunii aprilie, pentru prima dată în istoria Girteka, am avut un bilanț negativ al recrutării de șoferi, adică am angajat mai puțini șoferi decât au părăsit compania”, a declarat Mindaugas Paulauskas, CEO al Girteka Transport.
De aceea, compania participă constant la întâlnirile cu diplomați și reprezentanți ai țărilor din UE și Asia, dar își consolidează și cooperarea cu agențiile de recrutare din statele non-UE. De asemenea, Girteka spune că mărirea salariilor este inevitabilă pentru a păstra șoferii actuali în industrie.