Până în prezent, primul camion cu hidrogen folosit de GLS Germania în operațiuni de coletărie a parcurs peste 8.500 de kilometri și a transportat aproape 50.000 de colete cu emisii reduse.
În timp ce lumea logisticii caută soluții durabile pentru ultimul kilometru al viitorului, există încă puține alternative scalabile pentru transportul pe distanțe lungi – deși acest lucru devine din ce în ce mai important din punct de vedere strategic atunci când vine vorba de reducerea emisiilor.
La finalul anului trecut, GLS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de coletărie din Germania, a început operațiunile cu primul camion cu hidrogen, model Hyundai Xcient Fuel Cell, în zona Köln/Bonn.
Integrarea primului camion cu hidrogen în flotă subliniază ambițiile GLS Germania în ceea ce privește sustenabilitatea și inovarea în transportul pe distanțe lungi.
„Camionul cu hidrogen este foarte silențios în timpul funcționării, ceea ce face posibilă livrarea pe timp de noapte în orice moment, chiar și în zonele populate. Coordonarea perfectă a direcției și a suspensiei creează o experiență de conducere plăcută, care are un efect pozitiv asupra stresului și sănătății șoferului”, subliniază avantajele camionului, directorul regional Gero Liebig.
Cu toate acestea, din cauza procesului de realimentare, care durează până la 15 minute, și a disponibilității încă limitate a stațiilor de realimentare, este necesar un efort mai mare de planificare în activitatea de zi cu zi, subliniază Liebig.
De asemenea, acesta subliniază lipsa de experiență pe termen lung în ceea ce privește tehnologia hidrogenului. „Dar exact la asta lucrăm împreună acum”, spune Liebig.
În timp ce camionul cu hidrogen este utilizat în prezent încă în Renania de Nord-Westfalia, în viitorul apropiat tururile vor fi extinse pentru a acoperi întreaga țară.
Aproximativ 50.000 de colete transportate cu zero emisii
Camionul are un rezervor cu o capacitate de 31 de kilograme de hidrogen, ceea ce înseamnă că se pot parcurge până la 380 de kilometri cu un plin și pot fi transportate până la 1.300 de colete pe călătorie. GLS realimentează camionul folosind infrastructura publică din Wesseling și Frechen.
VEZI ȘI: Renault Trucks E-Tech D Wide pentru Paulaner Brewery
În cooperare cu compania parteneră GLS Recht Logistik și cu firma de închiriere de vehicule Hylane, camionul este utilizat pe traseul principal și pentru colectarea coletelor de la clienți. Până în prezent, camionul a parcurs peste 8.500 de kilometri și a transportat aproape 50.000 de colete cu emisii reduse.
Plan de extindere a flotei de camioane cu zero emisii
GLS acordă prioritate evitării emisiilor și utilizării de vehicule cu emisii zero sau scăzute în cadrul implementării strategiei de sustenabilitate a companiei, Climate Protect. Emisiile de gaze cu efect de seră în domeniul de activitate al GLS trebuie să fie evitate pe cât posibil până în 2045.
În prezent, numărul vehiculelor cu emisii zero și cu emisii scăzute din flota germană GLS, care livrează zilnic colete în peste 200 de orașe, se ridică la peste 700. Această cifră urmează să crească la aproximativ 900 de vehicule până la sfârșitul anului financiar curent.