Glume de Senat: Noul tip de calcul al impozitului auto in viziunea PSD

Senatorii au aprobat miercuri un proiect legislativ privind modificarea modului de calcul a impozitului pe autovehicule, tinand cont de valoarea autoturismului in functie de marca, tip si motorizare. Proiectul apartine deputatului PSD Robert Negoita.

„Proprietarii de Bentley platesc la Fisc un impozit asemanator cu cel achitat de proprietarii de Aro, de circa 2.320 de lei pe an, in timp ce impozitul datorat statului de proprietarul unui Logan este aproape cat cel achitat de catre un sofer care conduce un Mercedes Clasa C, adica 64 de lei”, a declarat pentru gandul.info deputatul PSD Robert Negoita.

Glume de Senat: Noul tip de calcul al impozitului auto in viziunea PSD

Deputatul ii acuza pe parlamentarii PDL au votat „impotriva”, pentru ca „au masini scumpe si nu vor sa plateasca impozite mai mari”. Au fost 45 de voturi „pentru”, 40 „impotriva” si o abtinere.
Guvernul se opune insa stabilirii impozitelor pe masini in functie de valoarea lor. Executivul a trimis la jumatatea lunii martie presedintelui Senatului un aviz negativ, care se intinde pe trei pagini, si este semnat de catre premierul Emil Boc.
Proiect de lege - Noul tip de calcul al impozitului
Senatul nu este insa camera decizionala. Tinand cont de avizul negativ dat de Guvern sansele ca noul mod de calcul sa fie adoptat sunt destul de mici.

Concret, proiectul de lege propus de deputatul Robert Negoita prevede modificarea alin.(2) al art.263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Proiectul propus de deputat prevede ca Ministerul Finantelor va intocmi un catalog in care va stabili valoarea autoturismului in functie de marca, tip motorizare – eventual nivelul de dotari optionale. Aceasta taxa va fi de 0,75% din valoarea masinii.

„Ne propunem sa implementam o modalitate de taxare care sa incurajeze detinerea de masini ieftine (de productie autohtona) cu capacitate cilindrica mica si un grad redus de poluare”, ne-a precizat deputatul PSD.
Exact acum un an, Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Radu Berceanu, declara intr-un interviu pentru gandul.info ca are propria lista de taxe si impozite despre care spunea ca sunt prea mici, printre care si cea auto. „Sa creasca impozitul pe masinile cu motoare de peste doi litri (2.000 cmc), ca in Italia, ca sa ajungi in cativa ani sa mai platesti inca o data masina. O sa geama toti astia cu Q7”, ne-a spus atunci Berceanu.

Unul dintre motive pentru care Guvernul se opune este ca ar exista o suprapunere cu taxa de poluare, care este platita la inmatriculare si s-ar plati oarecum in fiecare an, daca proiectul deputatului PSD ar fi adoptat.
„Totodata, mentionam faptul ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 50 pe 2008 privind instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule (…), este reglementata taxa pe poluare, care se constituie venit la bugetul Fondului pentru mediu si se gestioneaza de catre Administratia Fondului pentru Mediu. Sumele colectate din aceasta taxa se utilizeaza pentru finantarea de programe si proiecte pentru protectia mediului”, se arata in motivatia semnata de premierul Emil Boc.
In plus, in punctul de vedere al Guvernului se mai arata ca Ministerul Finantelor nu are „capacitatea tehnica” de a intocmi un catalog cu valorile masinilor, asa cum se prevede in proiectul deputatului Negoita.
De ce se opune Executivul
• Cataloagele similare, elaborate de alte state UE, sunt incomplete si particularizate pentru anumite domenii asigurari, service piese de schimb, ori alte piete nationale, se arata in motivatia trimisa la Senat de catre Guvern.
• „In plus, unele criterii ce se doresc a fi utilizate in noua formula de calcul al impozitului – spre exemplu nivelul de poluare – nu sunt disponibile in baza de date a vehiculelor inmatriculate, iar in ceea ce priveste documentele de circulatie (certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a vehiculului). Mentionam ca acestea nu sunt inscrise decat incepand cu anul 2008”, se precizeaza in motivatie.
• Aplicarea de catre autoritatile administratiei publice locale a noii grile de impozitare ar crea dificultati majore, functionarii fiind nevoiti sa identifice un vehicul intre alte cateva zeci de mii, urmand ca, ulterior, sa stabileasca unele criterii pe baza unor date indisponibile.

Follow #infotrucker