Goodyear raportează creșteri în 2013

Goodyear Tire & Rubber Company raportează rezultatele financiare atât pentru cel de-al patrulea trimestru al anului 2013, cât și pentru întregul an.

“Câștigurile extraordinare pe care le-am realizat atât în ultimul trimestru al anului cât și de-a lungul întregului an confirmă faptul că strategia noastră este una funcțională și demonstrează abilitatea Goodyear de a asigura creșterea câștigurilor și un flux de numerar solid,” a declarat Richard J. Kramer, președinte și CEO.

 Goodyear raportează creșteri în 2013

Vânzările Goodyear în cel de-al patrulea trimestru al anului 2013 au fost de 4,8 miliarde de dolari, cu 5 procente mai puțin față de același trimestru al anului trecut. Vânzările în cel de-al patrulea trimestru al anului 2013 au reflectat 64 de milioane de dolari rezultate dintr-un volum de unități de anvelope mai mare. Volumele de unități de anvelope au totalizat 40,7 milioane de dolari, cu până la 2% mai mult față de al IV-lea trimestrul al anului 2012.

Compania a raportat un venit record pe segmentul operațional, de 419 milioane de doari, pentru cel de-al patrulea trimestru al anului 2013. Acest venit a fost cu până la 54% mai mare față de același trimestru al anului 2012, reflectând un raport net preț/mix favorabil la materiile prime, de 98 de milioane de dolari (excluzând de aici economiile realizate la materiile prime), 55 de milioane de dolari din nivelul mai scăzut al cheltuielilor suplimentare neabsorbite datorate nivelurilor mai mari ale producției; 11 milioane de dolari rezultate din volumele mai mari de anvelope comecializate, compensate parțial de cele 32 de milioane de dolari rezultate din cheltuielile mai mari de tip SAG, precum și de cele 24 de milioane de dolari rezultate din tranzacțiile la un curs de schimb nefavorabil. Vezi nota de la sfârșitul acestui comunicat de presă pentru mai multe explicații, precum și tabelul de reconciliere a venitului pe segmentul operațional.

Rezultatele pe întregul an

Vânzările anuale ale Goodyear în 2013 au fost de 19,5 miliarde de dolari, cu 7 procente mai mici față de 2012. Vânzările au reflectat 665 milioane de dolari din vânzările mai scăzute de pe segmentul conex afacerilor cu anvelope, cel mai important aici fiind cel al producției de pe segmenul industriei chimice din America de Nord; 354 milioane de dolari rezultate din tranzacțiile la un curs de schimb nefavorabil; 166 milioane de dolari rezultate din nivelul mai scăzut al volumelor de unități de anvelope; și 206 milioane de dolari dintr-un raport preț /mix mai scăzut. Volumele de anvelope comercializate au totalizat 162,3 milioane, cu 1 procent mai puțin decât în 2012.

Venitul pe segmentul operațional al companiei, de 1,6 miliarde de dolari, a fost cu până la 27% mai mare față de 2012. Comparativ cu anul precedent, venitul pe segmentul operațional realizat în 2013 a reflectat un raport net preț/mix favorabil la materiile prime de 436 de milioane de dolari (excluzând de aici economiile realizate la materiile prime), care au compensat peste așteptări cele 52 de milioane de dolari rezultate din neamortizarea unor costuri suplimentare, cele 63 de milioane de dolari rezultate din tranzacțiile la un curs de schimb valutar nefavorabil și cele 24 de milioane de dolari rezultate din volumele mai mici de anvelope comercializate.

Venitul net al Goodyear realizat în 2013 și disponibil acționarilor comuni, de 600 de milioane de dolari (2,28 dolari per acțiune), este în creștere față de cele 183 milioane de dolari (74 cenți per acțiune) din 2012. Toate sumele per acțiune au fost aproximate.

Compania a generat peste 1 miliard de dolari în numerar activ din operațiuni, rezultând din venitul net mai mare și din beneficii de 415 milioane de dolari din capital activ.

Perspective

Compania își reafirmă obiectivele financiare pe care le are de atins în perioada 2014-2016, printre care se numără:

– creșterea venitului pe segmentul operaționl cu 10 până la 15 procente,
– un nivel pozitiv anual al numerarului liber rezultat din operațiuni și,
– un nivel al datoriei ajustate la paritatea EBITDAP de 2,5 ori.

În plus, compania se așteaptă în continuare la o creștere cu 2 până la 3 procente a volumului de anvelope comercializate în 2014 față de 2013.

Follow #infotrucker