Anvelopa fără aer Goodyear NPT (non-pneumatic tire) va fi testată în premieră în mediu real în operațiuni cu autobuze autonome pentru navetă ale autorității de transport din Jacksonville (SUA).
În ultimii ani, Goodyear și Local Motors au testat modelul autonom Olli și anvelopa fără aer NPT la facilitățile producătorului de anvelope și alte locații, confirmând performanțele legate de sarcină, viteză și durabilitate.
Faza de testare în mediu real va oferi noi date despre aceste anvelope, care se doresc a fi mai sustenabile, fără întreținere și mai durabile. Transportul urban este mediul ideal de testare pentru noua arhitectură a anvelopelor, datorită vitezelor mici și a traseelor mai puțin variabile.
Goodyear și Local Motors vor aduna date experimentale de la Autoritatea de Transport din Jacksonville (JTA) legate de confortul călătoriei, zgomot și alte varianbile.
VEZI ȘI: Goodyear SightLine, prima soluție inteligentă pentru flotele de autoutilitare
”Într-un moment în care mobilitatea evoluează, credem că anvelopele pot transforma modul în care ne mișcăm. Anvelopele fără aer sunt ideale în special pentru sectorul în creștere al transportului autonom. Sperăm să introducem primele anvelope complet sustenabile și fără nevoie de întreținere până în 2030”, a declarat Michael Rachita, manager de proiect al Goodyear pentru anvelope fără aer.
”Vehiculele autonome, precum Olli, trebuie să fie fiabile și cu un cost de întreținere redus. Noile anvelope Goodyear pot scăpa echipele de întreținere de o grijă. În același timp, ele ar putea oferi pasagerilor călătorii silențioase. Anvelopele fără aer ar putea deveni standardul în industrie în anii viitori”, a spus și Vikrant Aggarwal, președintele Local Motors.