In FocusTop News

Greva șoferilor din parcarea Gräfenhausen s-a încheiat

Toate pretențiile și acuzațiile care au fost formulate împotriva șoferilor de camion din parcarea Gräfenhausen au fost retrase.

Greva șoferilor de camion din Uzbekistan și Georgia din parcarea Gräfenhausen de pe A5 din Germania s-a încheiat. Aceștia au început cea mai lungă și internațională grevă a șoferilor de camion pe care a cunoscut-o Europa în urmă cu mai bine de două luni, deoarece angajatorul lor polonez nu i-a plătit. În unele momente, unii dintre ei au intrat în greva foamei.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Grație medierii și implicării sindicatelor germane și olandeze, s-a ajuns la un acord în urma căruia angajatorul polonez le-a platit șoferilor de camion salariile restante. Nu s-a comunicat câți bani au fost plătiți șoferilor, dar, potrivit acestora, datoriile angajatorului polonez față de ei erau de peste 500.000 de euro.

De asemenea, compania poloneză a retras acuzațiile juridice formulate împotriva celor aproximativ optzeci de șoferi greviști. Compania îi acuzase pe aceștia de șantaj prin intrarea în grevă.

“Acești oameni au luptat pentru banii lor. Toți șoferii din Europa și companiile echitabile pot mulțumi șoferilor greviști din parcarea Gräfenhausen pentru lupta pe care au dus-o”, a scris Atema.

VEZI ȘI: Sindicatele și patronatele din Polonia cer guvernului de la Varșovia să rezolve problema cu grupul Mazur

Săptămâna trecută, aproximativ treizeci de șoferi au intrat chiar în greva foamei. Potrivit liderului de sindicat, șoferii au fost supuși unui mare stres din cauza situației.

“Acești șoferi din Georgia, Uzbekistan, Kazahstan, Tadjikistan, Ucraina și Turcia erau invizibili în lanțurile de aprovizionare din transportul rutier european, dar acum au deschis calea către schimbări fundamentale. Nu mai sunt invizibili, ci invincibili”, a scris și Edwin Atema pe contul său de Facebook.

Probleme fundamentale în industrie

Atema a subliniat că acest lucru a rezolvat doar problemele actuale ale șoferilor din parcarea Gräfenhausen. Greva ar fi scos în evidență problemele fundamentale ale industriei din întreaga Europă, inclusiv salariile neplătite și încălcările drepturilor omului.

Acum, “nicio companie care contractează firme terțe de transport pentru a le transporta mărfurile nu poate spune că nu știa că această industrie comite abuzuri în domeniul drepturilor omului”, a scris Atema pe contul său de Facebook.

Greva șoferilor din parcarea Gräfenhausen s-a încheiat

Potrivit Federația germană a sindicatelor (DGB) din Hesse-Thuringia, greva șoferilor de camion uzbeci și georgieni “a aruncat o lumină înspăimântătoare asupra condițiilor de muncă pe drumurile europene”. DGB solicită ca licențele de transport ale companiilor care nu-și respectă condițiile contractuale față de angajați și oferă condiții precare de muncă să fie revocate de către autoritățile europene responsabile.

Pentru a se asigura că industria se va schimba, autoritatea germană pentru lanțurile de aprovizionare BAFA va organiza o reuniune de criză și invită industria să se asigure că își asumă responsabilitatea.

Din aceeași categorie...

Back to top button