Grila frontală a camioanelor Volvo nu are doar rol estetic, ci și funcțional

Grila frontală a camioanelor Volvo nu are doar rol estetic
Grila frontală a camioanelor Volvo nu are doar rol estetic, aceasta optimizează distribuția aerului pentru răcirea corespunzătoare a motorului și reducerea emisiilor.

Văzută de la distanță, grila fața a modelelor Volvo FH și FH16 sunt inconfundabile și iconice, dar în același timp și foarte practice. Deci, ce se află în spatele designului?

Grila frontală a camioanelor Volvo nu are doar rol estetic, ci și funcțional

Pentru a ne convinge de aceste lucruri, Volvo Trucks a publicat un interviu cu Ismail Ovacik, șeful departamentului de design exterior din cadrul companiei suedeze.

În momentul update-ului programat pentru gama FH și FH16, designerii știau că în scurt timp va fi implementată norma de poluare Euro VI, motiv pentru care au fost nevoiți să țină cont de mai mulți parametri.

Grila camionului nu trebuia doar să scoată în evidență faptul că vehiculul pe care îl vezi este un Volvo, ci trebuia să fie și eficientă. Astfel, aceasta avea de îndeplinit un lucru major: direcționarea curenților de aer pentru răcirea corespunzătoare a motorului și eficiența la înaintare.

„Designul folosit nu doar optimiza curgerea aerului prin dreptul motorului pentru răcirea acestuia, ci și eficiența la înaintare pentru reducerea consumului de carburant și astfel reducerea emisiilor”, spune Ismail Ovacik.

VEZI ȘI: Proiectul I-AT: Rularea în pluton a camioanelor reduce consumul de carburant și noxele

Fiecare grilă frontală include sute de forme asemănătoare cu fagurii de miere, iar acestea nu aveau doar rol estetic, ci și funcțional.

„Să proiectezi o grilă frontală iconică necesită o atenție la detalii extrem de mare. Pornind de la această idee și cu un efort colectiv am reușit să proiectăm grila lui FH. Din cauza dimensiunilor mari, fabricarea acesteia a avut un impact major și asupra procesului de producție”, a completat oficialul Volvo.

Deși la bază grila frontală folosită de FH și cea utilizată de FH16, elementul de caroserie este unul distinct. Grila lui FH este una de tip „single-grille” cu un design hexagonal combinat, în timp ce grila lui FH16 este una metal-over-black capabilă să creeze un efect 3D.

„Ambele grile au fost primite cu admirație, însă cea a lui FH16 este cu mult mai populară”, spune Ismail Ovacik.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.