Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
In Focus

Securitatea din portul Aarhus amenințată de grupările de crimă organizată

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Maersk trage un semnal de alarmă privind securitatea din portul Aarhus, după ce gruparea de motocicliști Hells Angels a reușit să se inflitreze în rândul angajaților din port.

Este binecunoscut faptul că grupările de crimă organizată, în special, traficanții de droguri folosesc pe scară largă containere de transport maritim pentru a transporta, de exemplu, cocaină în Europa.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Operatorul portuar APM Terminals, deținut de Maersk, consideră că este necesar să se înăsprească nivelul de securitate în portul Aarhus, cel mai mare port comercial din Danemarca, după episoadele cu angajații care au legături cu gruparea de motocicliști Hells Angels și medii infracționale.

Potrivit publicației daneze Finans, „grupuri infracționale cu legături cu peisajul rock circulă liber în portul Aarhus”. APM Terminals a confirmat informațiile publicației daneze. De altfel, directorul companiei, Keith Svendsen, a declarat pentru Finans că societatea încearcă acum în mod activ să-i îndepărteze pe aceștia.

„Dezaprobăm cu fermitate și nu avem absolut niciun interes să avem angajați care au legături cu organizații criminale”, spune Keith Svendsen.

Acest lucru vine după o serie de incidente în 2023, în care APM Terminals a constatat violențe și bătăi în timpul unei petreceri de Crăciun și furtul unor probe de sânge prelevate angajaților săi în cadrul unui test antidrog inopinat. Cinci lucrători portuari din Aarhus au fost concediați în 2023 în urma unor teste de depistare a consumului de droguri și alcool, potrivit Maersk.

VEZI ȘI: Vameși ungari, arestați pentru că cereau mită șoferilor de camion la intrarea în România

„Marea majoritate a persoanelor care lucrează în portul Aarhus sunt oameni perfect obișnuiți și conștiincioși, cu un cerc social normal. Există însă și persoane care au legături cu medii infracționale și, de la începutul anului, am intrat în dialog cu autoritățile în legătură cu unele situații foarte specifice”, a declarat pentru Finans directorul general Keith Svendsen, membru al consiliului executiv al Maersk.

Potrivit lui Svendsen, „la nivel local se știe de ceva timp că angajații din portul Aarhus au relații cu medii infracționale”, însă acesta nu are o cifră exactă a lor.

APM Terminals consideră că nivelul de securitate trebuie înăsprit în port, astfel încât angajații să fie supuși unor controale de securitate, așa cum se întâmplă în aeroporturi, în condițiile în care portul este folosit în prezent și pentru a transporta echipamente militare grele pentru operațiunile NATO.

În 2022, prin portul Aarhus au trecut un total de peste 11 milioane de tone de mărfuri. De asemenea, portul a atins un nou record danez în ceea ce privește cifra de afaceri a containerelor. În 2022, pe chei au fost ridicate în total 756.757 de containere de 20 de picioare.

ONU avertizează cu privire la securitatea portului

Bo Mathiasen, comandant adjunct al UNODC, agenția ONU de luptă împotriva drogurilor, avertizează împotriva abordări naive față de infractori în portul Aarhus.

Crimele și războaiele între bande au lovit deja Europa de Nord din cauza traficului cu cocaină în containere, avertizează danezul cu cel mai înalt rang în lupta împotriva drogurilor la ONU. El nu înțelege că membrilor grupării Hells Angels li se poate permite să lucreze în cel mai mare port comercial din Danemarca.

Amenințarea este încă destul de invizibilă în portul Aarhus, dar, potrivit lui Mathiasen, acest lucru le convine infractorilor. De aceea, Mathiasen este de părere că „poliția trebuie să descopere în mod activ ce fac rockerii în port și de ce sunt atât de mulți angajați ai Hells Angels.”

În caz contrar, se riscă o dezvoltare care se va dezlănțui și, în cel mai rău caz, se poate termina cu crime și războaie între bande, avertizează șeful ONU. „Odată ce crima organizată prinde rădăcini, este greu de înlăturat”, explică Mathiasen.

Acesta dă exemplu Belgia și Olanda, care se confruntă cu „crime împotriva jurnaliștilor și martorilor și războaie între bande în porturile de containere. Nimeni nu și-ar fi putut imagina acest lucru în urmă cu 10 ani. La urma urmei, acestea sunt țări care au structuri puternice și solide în ceea ce privește sistemul judiciar, vama și poliția, și totuși s-a întâmplat”.

Din aceeași categorie...

Back to top button