Interdicțiile sectoriale din Tirol reclamate la Curtea Europeană de Justiție

interdicțiile sectoriale din Tirol
Asociații europene de transport și logistică din grupul "Alpentransit" solicită din nou intervenția Comisiei Europene și reclamă la Curtea Europeană de Justiție interdicțiile sectoriale din Tirolul austriac.

Asociațile din Danemarca, Olanda, Franța, Italia, Austria și Germania, unite în grupul „Alpentransit”, au solicitat și sprijinul autorităților naționale pentru a interveni în Comisia Europeană pentru ca decizia luată de autoritățile din Tirol privind interdicțiile sectoriale să nu intre în vigoare la 1 ianuarie 2020.

Interdicțiile sectoriale din Tirol reclamate la Curtea Europeană de Justiție

De câțiva ani buni, autoritățile din Tirol încearcă să interzică tranzitul de camioane de-a lungul pasului Brenner, una din cele mai importante axe de transport rutier de mărfuri din Europa. Cel mai recent exemplu în acest sens este decizia autorităților tiroleze de a introduce din nou interdicții sectoriale începând cu data de 1 ianaurie 2020 pe autostrada Inntal.

Această decizie prevede că anumite categorii de mărfuri nu vor mai putea fi transportate pe ruta Germania – Italia de-a lungul pasului Brenner. În plus, tot de la 1 ianuarie 2020 sunt scutite de la aceste restricții doar camioanele care respectă normele de poluare Euro VI.

Deciziile autorităților privind interdicțiile sectoriale din Tirol au fost anulate deja de două ori la Curtea Europeană de Justiție pentru că nu respectă legislația privind libera circulație a mărfurilor în Uniunea Europeană. De asemenea, Comisia Europeană a condiționat aplicarea unor anumite restricții, dar doar pentru camioanele cele mai poluante.

VEZI ȘI: Practicom a depus cererea de intrare în insolvență

Asociațiile europene sunt conștiente de importanța respectării prevederilor noilor acorduri ecologice, dar pentru a transporta 2.4 milioane de camioane anual cu trenul pe această rută ar fi nevoie de 444 de trenuri zilnic pe linia ferată (RO-LA).

În prezent pe această rută feroviară capacitatea este de doar 240 de trenuri pe zi, atât pentru marfă, cât și pentru persoane.

Și decizia care prevede creșterea taxelor pe culoarul München – Verona nu poate duce la o scădere a traficului de camioane fără ca transportul de marfă dintre Germania și Italia să nu aibă de suferit.

Grupul „Alpentransit” a propus ca pe această rută să fie introduse camioane extra-lungi, ceea ce ar reduce numărul de camioane și ar decongestiona traficul în zonă.

Circulația liberă a mărfurilor în Europa este una din principiile de bază ale Uniunii Europene și are o contibuție semnificativă la economia țărilor din aceasta, dar nu numai.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.