Economic

Grupul PSA a înregistrat vânzări bune pe segmentul de vehicule comerciale în 2018

Grupul PSA a anunțat că în 2018 a vândut 3.9 milioane de unități, ceea ce înseamnă o creștere cu 6.8% mai mare la nivel mondial.

Această creștere profitabilă, care a ajuns la 3.878.000 de unități, a fost susținută de ofensiva de produsa Grupului PSA, marcată de peste 70 de lansări regionale în 2 ani, de aplicareaCore Model Strategy și de dezvoltarea rețelei comerciale.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Grupul PSA a atins un nou record al vânzărilor de vehicule comerciale ușoare, ajungând la 564.147 de unități vândute. Aceasta reprezintă o creștere de 18.3% față de 2017.

Grupul PSA și-a reînnoit gama de vehicule comerciale compacte în 2016, apoi segmentul B-LCV în 2018 și și-a consolidat poziția de lider în Europa pe toate sub-segmentele, atrăgând aproape 1 din 4 cumpărători de utilitare ușoare.

Ofensiva Grupului pe segmentul van-urilor a constituit baza creșterii sale internaționale, cu lansarea de succes a modelelor Peugeot Expert și Citroën Jumpy în Eurasia și debutul foarte promițător al unei largi game de produse și servicii pentru vehicule comerciale destinate clienților din America Latină.

Cotă de piață de 17.1% pe piața din Europa
Grupul PSA a profitat din plin de introducerea la timp a standardului de emisii WLTP pentru a obține un avantaj competitiv în ultimele patru luni ale anului.

La finalul anului 2018 cota de piață ajunge la 17.1%, în creștere cu 3,8 puncte, grație mărcilor Peugeot și Citroën care înregistrează cea mai mare creștere a vânzărilor în 2018, cu aproximativ 5% fiecare, situându-se în top 10 al mărcilor din Europa.

VEZI ȘI: Kögel a anunțat o nouă structură de reprezentare în România

Peugeot confirmă succesul său: lider European pe segmentul SUV-urilor, pe primul loc în Spania, numărul unu în Franța pe piața B2C și B2B. Citroën a atins cele mai bune vânzări din ultimii 7 ani.

DS Automobiles a avut o creștere de 6,7%, susținută de lansarea modelului DS7 Crossback. Opel/Vauxhall își continua ofensiva sa de produs susținută de familia X.

Grupul PSA a obținut creșteri pe toate piețele mari din Europa: Franța (+2.6%), Spania (+4.2%), Italia (+3.9%), Marea Britanie (+4.8%), Germania (+3.7%).

Grupul PSA rămâne în ofensivă în Orientul Mijlociu și Africa
În ciuda suspendării activității din Iranși a cererii scăzute de pe piața turcă, cota de piață a Grupului PSA a crescut în Maroc (+1.7%), Tunisia (+1%) și Egipt (+3.1%), Grupul rămânând lider de piață în departamentele franceze de peste mări. În 2019 va demara producția în Maroc la o uzină din apropiere de orașul Kenitra.

PSA încearcă să depășească situația din China
Vânzările au scăzut cu 34.2%, segmentul autoturismelor înregistrând un declin de 2%. Grupul implementează împreună cu partenerii săi o serie de planuri de acțiune pentru a aborda această situație.

Printre acestea se numără strategia de electrificare pusă în aplicare împreună cu marca Fukang, urmată de modelele electrificate PCDîncepând cu 2019. Core Model Strategy aflată în curs de desfășurare, va propune o gamă de produse destinate clienților chinezi.

Vânzările în Asia de Sud-Est s-au dublat în raport cu 2017, ajungând la 10 882 de vehicule. Joint venture-ul cu Naza Corporation Holdings (Malaezia) va livra primele modele Peugeot 3008 și 5008 în 2019.

Scădere a vânzărilor în America Latină
Scăderea este datorată în mare parte declinului puternic al pieței argentiniene (-32% în al doilea semestru), pe fondul situației economice a țării, cu un impact negativ asupra cursului de schimb, dar și dificultăților de pe piața braziliană.

În zona pan-americană (Chile, Mexic, Columbia, Peru, Uruguay și Ecuador) vânzările au crescut cu 13,3%, la 54 887 de unități. Lansarea noului SUV C4 Cactus, produs în America Latină este promițătoare.

Producția locală a gamei de vehicule comerciale este în curs (lansarea modelelor Jumpy MiniBus, Berlingo, Boxer și Jumper în Brazilia, a modelelor Jumpy și Expert Crewcab în Argentina și a modelului Partner în versiune electrică în Chile și Uruguay).

Regiunea India-Pacific
Creșterea vânzărilor se datorează în mare parte situației bune din Japonia (+9,6%). Producția din India, dezvoltată împreună cu CK Birla este pe drumul cel bun.

Vânzări stabile în Eurasia
Vânzările progresează în Ucraina fiind înregistrată o creștere de +7%. Modelele Peugeot 3008, C4 Sedan și noile LCV-uri produse în Kaluga începând cu luna aprilie (Peugeot Expert și Citroën Jumpy) înregistrează rezultate favorabile.

Din aceeași categorie...

Back to top button