Guvernul catalan încurajează construcția primului terminal intermodal RO-LA în portul Barcelona

Guvernul catalan încurajează construcția primului terminal intermodal RO-LA în portul Barcelona

Compania de dezvoltare a căilor ferate VIIA a semnat un acord de cooperare cu autoritățile din Catalonia pentru a construi și opera un terminal intermodal în Portul Barcelona.

Acest pas a fost realizat pentru ca în viitorul apropiat să se îndeplinească noile norme de CO2 impuse la nivel european.

Pentru Thierry Le Guilloux, președintele VIIA, semnarea acestui proiect este o veste excelentă pentru transportul multimodal și pentru RO-LA. Acesta deschide calea către un mod de transport inovator și ecologic.

Acordul semnat va permite dezvoltarea terminal intermodal cu acces la calea ferată în zona portului din Barcelona și va oferi o capacitate de 8 conexiuni zilnice care vor fi deschise oricărui operator.

Această ofertă de transport feroviar este o alternativă reală la transportul rutier de mărfuri și va lega Catalonia de Franța și de țările Europei Centrale și de Nord.

Are numeroase avantaje sociale, economice și de mediu, inclusiv reducerea traficului de vehicule grele de pe drumurile publice cu o reducere semnificativă a emisiilor de gaze nocive, optimizarea sistemelor de transport și logistică și reducerea pierderilor.

VEZI ȘI: Peste 1.000 de vehicule care efectuau transport neautorizat de persoane, depistate de Poliția Română

În 2018, 106.615 unități au fost transportate și 80.000 de tone de CO2 economisite. În prezent, există cinci linii feroviare majore.

Barcelona – Bettembourg (Luxemburg), prima autostradă feroviară care pleacă din Spania a fost deschisă la 19 februarie 2019. Acoperă 1.219 km în 22 de ore cu 5 călătorii dus-întors pe săptămână.

Calais – Orbassano (Torino), deschis în noiembrie 2018, acoperă 1.150 km în 18 ore cu 5 călătorii dus-întors pe săptămână.

Calais – Le Boulou, în serviciu din martie 2016, operează până la 2 călătorii dus-întors pe zi pe o distanță de 1.470 km în 23 de ore. În martie 2019, s-a adăugat la linie cu o oprire în Macon.

Bettembourg (Luxemburg) – Le Boulou se află în funcțiune din 2007, face trei călătorii dus-întors pe zi pe o distanță de 1.045 km în 15 ore.

Ultima autostradă feroviară majoră din Europa, Aiton (Chambéry) –Orbassano, deschis din 2003, acoperă 175 km între Franța și Italia în 3 ore, cu 4 călătorii dus-întors pe zi.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.