In FocusTop News

Guvernul german adoptă planul general II privind infrastructura de încărcare

Guvernul federal a aprobat planul general II privind dezvoltarea mai raidă a infrastructurii de încărcare, elaborat de Ministerul Federal al Transporturilor (BMDV). Prin acesta, BMDV dorește să accelereze extinderea rețelei de încărcare.

Pe scurt, ministrul transporturilor dorește să utilizeze acest masterplan pentru a accelera extinderea, a evita lacunele în aprovizionare și a îmbunătăți digitalizarea infrastructurii de încărcare.

“Toată lumea ar trebui să afle din timp cât costă încărcarea și dacă stația de încărcare este gratuită. În acest scop, în viitor vor fi disponibile date în timp real privind starea documentelor sau prețurile”, spune Volker Wissing, ministrul transporturilor din Germania.

“Încărcarea va fi la fel de ușoară și naturală ca și alimentarea cu combustibil – poate chiar mai convenabilă.”, a mai spus Wissing.

Obstacolele anterioare în calea extinderii – cum ar fi accesul la zone adecvate pentru operatorii de stații de încărcare care ar dori să investească sau cerințele de conectare la rețeaua electrică respectivă – urmează să fie eliminate.

VEZI ȘI: Test de consum cu Mercedes-Benz eActros, în România

Ministrul german al transporturilor spune că prioritatea sa este pentru investiții.

“Activăm zonele, simplificăm procedurile de aprobare și accelerăm conectarea la rețea prin proceduri de aplicare uniforme și digitale. Acest lucru face ca investițiile în infrastructura de încărcare să fie mai rapide și mai simple.”

Dacă ne uităm la istoricul planului general pentru infrastructura de încărcare, se pot observa suișurile și coborâșurile în ceea ce privește domeniul de aplicare. Proiectul de lege din martie includea încă 74 de măsuri, care au fost reduse la 62 de măsuri într-un proiect actualizat al guvernului în iulie.

Versiunea prezentată acum de Wissing și aprobată de cabinet, enumeră 68 de măsuri.

Camioanele electrice parte din masterplan

De asemenea, camioanele electrice joacă un rol important în planul general. În total, zece măsuri se referă exclusiv la camioanele electrice.

“Camionul electric cu baterii se află în bloc start și oferă un potențial imens de reducere a emisiilor de CO2. Scoatem la licitație o rețea de încărcare rapidă pentru camioane electrice de-a lungul principalelor rute de trafic și dăm astfel undă verde transportului electric de marfă în Germania și în Uniunea Europeană”, mai spune Wissing.

Din aceeași categorie...

Back to top button