In Focus

Guvernul olandez a aprobat o nouă schema de taxare a camioanelor începând cu 2023

Olanda urmează să pună în aplicare o nouă schemă de taxare a camioanelor domestice și străine începând cu anul 2023.

La propunerea ministrului Infrastructurii și Gospodărirea Apelor, Van Nieuwenhuizen, guvernul olandez a aprobat punctele de plecare pentru o nouă schemă de taxare, care se va aplica vehiculelor comerciale de peste 3.5 tone înmatriculate în Olanda și în străinătate.

Tractoarele agricole și forestiere, macaralele mobile și autovehiculele cu viteză limitată vor fi scutite de taxă, deoarece aceste vehicule nu sunt destinate în primul rând transportului de marfă. Același lucru este valabil și pentru autobuze.

De asemenea, un număr limitat de categorii de vehicule care sunt scutite la obligația de plată a taxei, cum ar fi vehiculele militare, mașinile de pompieri și pentru colectarea deșeurilor.

Venitul obținut din taxarea camioanelor va fi utilizat de comun acord cu sectorul transporturilor pentru sustenabilitate și inovație în transportului de marfă.

Taxa pentru camioane se va aplica pe toate autostrăzile din Olanda (aprox. 2.300 km).

În plus, de comun acord cu autoritățile regionale de transport rutier (provincii, municipii și consilii de administrare) se va decide pe fiecare provincie, ce drumuri regionale și locale vor fi, de asemenea, supuse taxării.

Acest lucru este important pentru a împiedica traficul de mărfuri să se îndrepte către rețeaua rutieră de bază, ceea ce poate avea consecințe asupra siguranței rutiere pe drumurile locale și regionale și asupra calității vieții în municipalități.

Pe baza consultărilor cu regiunile, ministrul va stabili definitiv rețeaua de drumuri pe care se va aplica taxa. Pe drumurile pe care sunt deja percepute sau pentru care sunt deja prevăzute taxe de trecere, noua taxare nu se va aplica.

VEZI ȘI: Despre vehiculele propulsate de motoare electrice cu hidrogen

Punctul de plecare al planurilor sunt directivele europene pentru stabilirea tarifelor rutiere.

Acestea precizează că nivelul taxei depinde de caracteristicile ecologice ale camionului: cu cât acesta este mai ”curat”, cu atât va fi taxat mai puțin. Nivelul tarifului urmează a fi stabilit.

În mod similar cu Belgia și Germania, prețul pe km va fi determinat în funcție de caracteristicile de mediu ale fiecărui vehicul – cu cât acesta este mai ”curat”, cu atât va fi taxat mai puțin.

Nivelul tarifului urmează a fi stabilit, însă așteptările sunt ca acesta să fie de 0.15 euro/km precum în cele două țări.

În Belgia, Germania, Ungaria, Austria, Polonia, Rusia, Slovacia, Slovenia, Republica Cehă și Elveția există deja o taxă pentru camioane.

În plus, în Franța, Italia și Spania camioanele plătesc și taxe de utilizare a autostrăzii.

Introducerea efectivă a taxei este programată să aibă loc în 2023.

Din aceeași categorie...

Back to top button