H.Essers și Lineas au lansat un nou serviciu intermodal direct între Genk și Trieste

H.Essers a lansat un nou serviciu intermodal direct între Genk și Trieste
Începând de acum, H.Essers și Lineas au lansat un nou serviciu intermodal direct între Genk și Trieste, care leagă hub-ul belgian de Grecia și Turcia.

Furnizorul de servicii logistice belgian H.Essers și compania feroviară privată Lineas Intermodal, colaborează pe un nou serviciu intermodal direct între Genk și Trieste.

H.Essers și Lineas au lansat un nou serviciu intermodal direct între Genk și Trieste

Mulțumită acestui nou serviciu intermodal, H.Essers nu numai că poate optimiza timpul de tranzit și prețul de cost pentru clienți, dar înlocuiește 9.000 de transporturi rutiere cu alternative pe cale ferată și apă. Acest lucru înseamnă o reducere a CO2 de nu mai puțin de 90%, dar și o soluție la criza de șoferi profesioniști tot mai mare.

De asemenea, noua conexiune intermodală leagă Genk de Grecia și Turcia.

Trieste este unul dintre cele mai aglomerate porturi din Italia. Noua conexiune intermodală este prima legătură directă de cale ferată din Belgia cu acest important port de la Marea Adriatică. Lineas Intermodal a stabilit rutele între Euro Terminal Genk, lângă sediul central al H.Essers și terminalul Samer din Trieste.

„Trenul de pe noua rută poate transporta atât containere cât și semiremorci neînsoțite. Inițial, vor exista două călătorii pe săptămână, urmând ca mai târziu să fie trei”, spune Sam Bruynseels de la Lineas Intermodal.

H.Essers va utiliza calea ferată pentru transportul securizat la temperatură controlată în Grecia și Turcia. Unitățile de marfă sunt transportate cu trenul de la Genk la Trieste și apoi cu feribotul către Patras (Grecia) și Istanbul, Pendik, Izmir și Mersin (Turcia).

VEZI ȘI: Planuri de extindere a rețelei de magazine de proximitate MyAchan în stațiile Petrom

„Aceasta nu este doar o extensie plăcută, ci și o optimizare a rețelei existente. Mai mult, noul serviciu intermodal este un bun exemplu de soluție sincromodală, unde mărfurile călătoresc până la 90% feroviar și pe apă”, spune Gert Bervoets, CEO al H.Essers.

Containerul securizat conectat la turnul de control din Genk
Pe noua conexiune vor fi transporta cât mai multe containere securizate de 45 de picioare, special concepute pentru transportul securizat la temperatură controlată, concentrat pe cele trei piețe strategice ale companiei: chimicale, farmaceutice și mărfuri de mare valoare.

Cunoscute sub numele de Safebox, aceste containere sunt blocate electronic și monitorizate 24 de ore din 24 de la turnul de control al companiei, permițând H.Essers să intervină rapid, dacă este necesar.

În plus, o parte din containerele securizate sunt echipate cu un sistem de control al temperaturii, ceea ce face posibil ca turnul de control să monitorizeze unitățile de răcire, astfel încât, mărfurile sensibile la temperatură să poată fi transportate neînsoțite în Grecia și Turcia.

„Suntem capabili să transportăm aproape toate clasele de mărfuri periculoase, inclusiv lichide vrac în containere cisternă Huktra, companie recent preluată de H.Essers”, mai spune Gert Bervoets.

Sustenabilitate și sincromodalitate
După conexiunea intermodală cu China din 2017, rețeaua sincromodală internațională a lui H.Essers – transport de mărfuri într-o combinație de rutier, feroviar și naval – este în continuare extinsă.

„Noua conexiune intermodală pe căi navigabile către Grecia și Turcia ne permite să eliminăm 9.000 de transporturi rutiere în fiecare an”, spune Gert Bervoets în explicarea rețelei.

„Este o soluție durabilă care ne face capabili să satisfacem cererea tot mai rapidă a clienților noștri în acest domeniu”.

De nouă ori mai puține emisii de CO2, de șase ori mai puțin consum de energie și de opt ori mai puțină poluare a aerului, transportul feroviar reprezintă un avantaj indispensabil pentru a face sectorul de transport mai durabil, precum și pentru a rezolva problema crescândă a congestiei.

Follow #infotrucker