
Volvo FM Electric a fost testat timp de o lună în operațiuni de distribuție grea de compania norvegiană Hagens Transport.
Sunt camioanele electrice grele pregătite să înlocuiască camioanele diesel? Pentru multe operațiuni de transport, răspunsul este da, iar asta este confirmat și de compania Hagen Transport, care a testat în operațiuni de distribuție grea un Volvo FM Electric.
Norvegia este lider mondial în ceea ce privește cota de piață a autoturismelor complet electrice, care reprezintă peste 80% din totalul noilor înmatriculări. Acum, electrificarea a ajuns și în industria transporturilor.
Compania norvegiană de transport Hagen Transport cu sediul în Hamar, la aproximativ 100 km nord de Oslo, a plasat recent o comandă pentru două camioane electrice Volvo FM Electric.
“Această investiție înseamnă că ne planificăm din timp. Principalul nostru client, Asko Transport, este hotărât să devină o companie cu emisii zero până la sfârșitul anului 2026, iar acest lucru ne impune cerințe”, spune Kai Hagen, proprietarul Hagens Transport.
Însă, înainte de a lua decizia achiziției, Hagen Transport a testat în condiții reale de transport un Volvo FM Electric, care a efectuat cursele în proporție de 100%.
Traseu de 200 km în jurul orașului Oslo
Hagens Transport transportă în principal produse alimentare care au o gamă largă de cerințe de temperatură între districtul Hamar și marile depozite principale ale Asko, la sud de Oslo. Acest lucru se potrivește perfect pentru un camion electric cu autonomie de peste 300 de km, cum este cazul lui Volvo FM Electric.
VEZI ȘI: Interes ridicat pentru camioanele electrice Scania pentru transport regional
“Am experimentat că Volvo FM Electric are o autonomie de aproximativ 300 km. Inițial, îl vom utiliza pe o rută de 200 km în jurul orașului Oslo. În acest fel, vom obține cea mai bună utilizare și flexibilitate. De asemenea, îl putem utiliza în două schimburi”, spune Kai.
Testat în condiții reale de transport
Hagen Transport a avut ocazia să testeze Volvo FM Electric în condiții reale de transport timp de o lună. sunt foarte mulțumiți.
“Am avut patru săptămâni fără nicio problemă. Singura provocare pe care am întâmpinat-o a fost atunci când într-o noapte a sărit siguranța de la cutia de încărcare, dar asta nu a avut nicio legătură cu camionul”, spune Kai. “Deși infrastructura de încărcare și autonomia, precum și încărcăturile noastre grele, au prezentat unele provocări, am putut folosi camionul la maximum în fiecare zi. Am ajuns întotdeauna la timp”.
În timpul perioadei de testare, camionul a fost condus de Thomas Hagen, fiul lui Kai Hagen. Cu aproximativ 8.500 de kilometri parcurși, acesta spune că Volvo FM Electric este ca și cum ai conduce orice camion Volvo modern.
“Am simțit anxietatea legată de autonomie în prima săptămână. M-am uitat puțin prea mult la procentul bateriei, dar după o săptămână nu m-am mai gândit la asta. Știam că voi ajunge la destinație”, spune Thomas.
După un timp, a făcut și câteva mici ajustări la stilul său de condus. “Am lăsat controlul de croazieră să-și facă treaba și am condus într-un mod plăcut și calm pentru a folosi cât mai puțină energie electrică. În acest fel, ai parte de o zi mult mai relaxată ca șofer”, spune Thomas.
Este necesară o bună planificare
Odată cu startul operațiunilor de transport, planificarea a devenit foarte importantă. Mai ales pentru că infrastructura de încărcare nu este suficient dezvoltată pentru vehicule comerciale.
“A trebuit să ne gândim unde erau încărcătoare rapide și unde exista spațiu pentru un camion. Când infrastructura se va îmbunătăți și încărcarea va fi disponibilă în mai multe locuri, nu în ultimul rând cu o capacitate mai mare a stațiilor de încărcare, va fi fantastic”, spune Kai Hagen.
Construirea infrastructurii de încărcare
Asko Transport, principalul client al Hagen Transport, s-a angajat în construirea propriei infrastructuri de încărcare pentru ca utilizarea camioanelor electrice să funcționeze în practică. Un mare parc de încărcare este în curs de construcție la depozitul Asko din Vestby, la sud de Oslo, iar la Asko Oslofjord, la aproximativ 60 de kilometri sud-vest de Oslo, va fi posibilă încărcarea la rampă în timpul operațiunilor încarcare sau descarcare.